Hoe maak je deze ampul open?

Ik had vorig jaar een hele leuke advent kalender gekocht van de Douglas. Daar zaten ook deze producten in. Ik was laatst mijn la aan het opruimen en kwam dit weer tegen. Ik zou het graag willen gebruiken maar het enige probleem is dat ik niet weet hoe ik het open maak. Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Huid
8K

Antwoorden (2)

Dit is de gebruiksaanwijzing die ik op de site van Douglas vond:
1) Schudden voor gebruik
2) Open de ampul met een tissue
3) Open de ampullen in uw hand
4) Breng aan op het gezicht en op de nek
5) Wacht 2 minuten
6) Verwijder het overschot met een wattenschijfje
7) Breng uw gebruikelijke huidverzorgingsproduct aan

Glazen fles, wees voorzichtig met het openen van de fles. Alleen voor uitwendig gebruik, niet inslikken. Gebruik onmiddellijk na opening, gebruik elke ampul volledig.

Toevoeging van mij. Je moet de ampul een beetje draaien en dan gaat als het goed is het topje eraf.
Draaieb tijdens het openen
https://www.douglas.nl/Verzorging-Gezicht-Ampullen-Douglas-Collection-Aqua-Focus-Face-Ampoules_productbrand_3000077366.html
Het dopje moet er afgebroken worden.
Toegevoegd op 21 november 2019 21:17: tekst
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Super! Bedankt voor de tip.
Pieterke
4 jaar geleden
Graag gedaan SFvraag!
Abcde
4 jaar geleden
http://www.bychristiana.nl/beauty/s-o-s-hoe-gebruik-je-ampullen-in-je-skincare-routine/
Je moet het "dopje" eraf breken. Draaien heeft geen zin er is geen schroefdraad aanwezig.
In de link staat duidelijk omschreven hoe je dat moet doen.
Pieterke
4 jaar geleden
abcde: Je moet het "dopje van een ampul inderdaad eraf breken maar als je de ampul een beetje draait tijdens het afbreken gaat het ( soms) gemakkelijker. Ik spreek uit ervaring.
Abcde
4 jaar geleden
Zonde dat je niet in je antwoord hebt gezet dat je het "dopje" eraf moet breken. Net als de gebruiksaanwijzing van Douglas is jouw antwoord hierdoor voor mij niet compleet en onduidelijk. Ik heb ook wel eens een ampul geopend en zou het breken erbij hebben gezet.
Pieterke
4 jaar geleden
Daar heb je gelijk in Abcde. Had ik er bij moeten zetten.
Een ampul als deze maak je open door de top af te breken. Ik heb vergelijkbare voor mijn haar, daar zit een speciaal plastic hulsje bij voor dat doel. Ik doe het nu meestal gewoon met de hand. Hier is hoe maar wel op eigen risico want het is glas. Als je rechts bent onderkant ampul stevig vastpakken met links. Bovenkant tussen Wijsvinger en duim rechterhand pakken en met snelle “knak” ombuigen, dan breekt de top op het smalle gedeelte af. Wel voorzichtig de randen kunnen scherpe stukjes hebben. Ben je links precies andersom natuurlijk