Wat kun je doen tegen (hormonale) acne op de kin?

Ik heb eigenlijk zolang ik al weet, last van acne op mijn kin. Ik heb dit opgezocht en deze plek duidt op hormonale acne. Wat kan ik doen om hier vanaf te komen? Het zit over vrijwel mijn hele kin.

Als ik menstrueer, is het zo goed als weg op mijn kin en heb ik hooguit 1 pukkel op mijn gezicht.

Ik slik overigens ook de pil (merk: microgynon)

4 jaar geleden
in: Huid
3.3K
Amadea
4 jaar geleden
Als dat door hormonen komt en weggaat in de stopweek lijkt mij dé oplossing: geen anticonceptiepil meer slikken.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Vraag de huisarts naar een andere anticonceptiepil.
De diana-anticonceptiepil was jarenlang een goede combinatie acné/anticonceptiepil. Of dit nog zo is, daarvoor moet je bij de huisarts informeren.
Vragen kan altijd en wellicht is er een andere, een betere nu.
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
@jodokus52 De diana-pil wordt niet meer voorgeschreven vanwege een te hoog risico op trombose.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
heel veel verschillende reiniging proberen...... en dan kijken waar het erger van word en waar het minder erg van word qua producten heb het zelf op mijn voorhoofd en de rozenwater van de action werkt bij mij echt top ! alleen nu aan het proberen met een masker en een serum vinden... helaas is het trial and error een bezoek aan de schoonheidsspecialiste kan vaak ook helpen die kan je dan helpen met product en aanraden

Antwoorden (3)

Ik gebruik de producten van Uncover (Jetske Ultee) ze geeft ook goed advies op haar blog. Hormonale acne is in mijn opinie niet te mijden, maar wel te beperken. In mijn geval hielp stoppen met zuivel eten ook, naast het gebruik van producten. Dit verschilt alleen per persoon.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Gebruik het sap van een tomaat klinkt stom maar zeer goed voor acne. Beste is een groen tomaatje want deze hebben de sterke zuren nog niet zo en komkommers zijn ideaal maar meeste vliegen direkt in de duurdere merken wat je ook kunt en zo kwam ik van mijn af is smeer er tandpasta op maar knijp ze vooral niet uit want het ettert en maakt het enkel erger wat lelijke putjes op je gezicht zal achterlaten.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Naar de huisarts, die geeft je externe medicatie. Ik gebruik zelf benzolperoxide 5% in de avond, en Inderm erytromycine in de ochtend. Bij bij is dit na 4 jaar de oplossing geweest, ik heb bijna geen problemen meer met mijn huid.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
weet niet hoe dit zit met hormonale acne, maar ik verwacht dat het met algemene acne gewoon moet werken.