Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik wil graag mijn 2e oorgaatjes laten piercen en dan ook gelijk mijn helix maar klopt het dat het genezingsproces dan langer kan duren? X

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huid
1.5K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Jaa! Een oorbel gaat door je oorlel dit is enkel een stukje huid hierdoor genezen deze ook zeer snel. Een helix daarin tegen gaat door je kraakbeen in de oorschelp. Kraakbeen heeft veel meer tijd nodig om te genezen. Gemiddeld duurt een helix 3 maanden maar kan het zijn dat er na 6 maanden nog een ontsteking kan vormen. Als je het echt wilt moet je het doen! Maar houd er rekening mee dat het veel meer zorg nodig heeft dan een normale oorbel! Laat nooit je helix schieten! Dit is geen fabeltje het is echt slecht altijd je piercing laten piercen met een holle naalt!
En schoonmaken met zout oplossing is daarnaast ook zeker niet overbodig! Succes :)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee, dit zit aan de andere kant van je oor. Als je 2 verschillende sneetjes op je hand hebt dan geneest dit ook niet langzamer dan als je 1 snee had.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Jaa! Een oorbel gaat door je oorlel dit is enkel een stukje huid hierdoor genezen deze ook zeer snel. Een helix daarin tegen gaat door je kraakbeen in de oorschelp. Kraakbeen heeft veel meer tijd nodig om te genezen. Gemiddeld duurt een helix 3 maanden maar kan het zijn dat er na 6 maanden nog een ontsteking kan vormen.

Als je het echt wilt moet je het doen! Maar houd er rekening mee dat het veel meer zorg nodig heeft dan een normale oorbel!

Laat nooit je helix schieten! Dit is geen fabeltje het is echt slecht altijd je piercing laten piercen met een holle naalt!
En schoonmaken met zout oplossing is daarnaast ook zeker niet overbodig!

Succes :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding