Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe werkt douchegel met taurine erin?

Hallo,

Ik vraag me af hoe de douchegel van L'Oréal werkt met taurine. Ik dacht dat het alleen zou werken als je het lichamelijk binnen krijgt, of heeft dat nog te maken met de huidmondjes oid? En is 100 mg voor een hele fles niet heel erg weinig in dat geval?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huid
2.2K
LeonardN
6 jaar geleden
Jij beweert al DAT het werkt, daar ben ik nog niet van overtuigd. Welke werking wordt geclaimd dan? Wordt het product in Nederland verkocht met een wetenschappelijk onderbouwde claim?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Taurine zou worden opgenomen in haarwortel en haarzakje, en zou zo als beschermend schild tegen haarverlies werken.
Zou blijken uit een onderzoek van.... l'Oréal van 2006.
Er zijn meer merken met taurine in de shampoo, maar onafhankelijk bewijs voor de werking is nog niet gevonden.
(Lees meer...)
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bewijs voor de werking is nog niet gevonden...
Ik vraag me ook af of het de kans krijgt om te werken (als het dat al doet), de meeste mensen spoelen een shampoo zo snel weg, dat dat de tijd om in de hoofdhuid te trekken wel erg kort maakt (misschien maar goed ook). +
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hmm, dat is wel anders dan het "wake up effect" waarmee ze adverteren... Mogen bedrijven eigenlijk wel valse 'beloftes' maken in zulke gevallen?
SimonV
6 jaar geleden
Ze hebben vast wel een onderzoekje liggen waarmee bewezen wordt dat het werkelijk dit effect heeft.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding