Hoe kan je nagel/vel bijten afleren?

Ik heb het al geprobeerd met middeltjes uit de winkel. Het is vooral het vel aan de onderkant van mijn nagels waar ik veel bijt op bijt. Ik doe het meestal onbewust. Heb je goede raad voor mij?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huid
6.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Vertel aan iedereen in je omgeving dat je hiermee wilt stoppen en vraag hen je erop te wijzen als je het weer doet. Op die manier word je je bewust van de handeling en wordt het stoppen ermee makkelijker.
fremar
6 jaar geleden
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/164965-dermatofagie-het-bijten-op-en-het-eten-van-je-eigen-vlees.html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kijk in welke situatie je de behoefte voelt om nagels/vel te bijten. Wanneer je de oorzaak aanpakt zal het bijten afnemen.
Een veel voorkomende oorzaak van bijten kan zijn: stress, onzekerheid, spanning, enz.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ga iets doen met je handen, knutselen, punniken, kralen rijgen, enz, dan kun je niet bijten en je maak ook nog iets leuks!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Ik zal het allemaal proberen!
Dankjewel! ;-)

Antwoorden (2)

Ik beet zelf ook jaren op mijn nagels. Ik heb ook veel middeltjes geprobeerd, maar niks heeft gewerkt. Totdat ik op een gegeven moment bedacht: nepnagels. Bij iedere drogist is dit te koop, voor een paar euro. Je plakt ze op je nagels en erop bijten lukt niet meer. M'n nagels zijn nu weer mooi gegroeid! Als ik weer neig te bijten, plak ik gewoon weer nieuwe op! Werkt echt mega goed!
Voor bijten op je huid, idk, heb ik niet gedaan.
Succes! ;))
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bij de drogisterij te koop: Byte-x Werkt gegarandeerd! Succes ;)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Met nep nagels kun je nig steeds aan de velletjes bijten.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dit is geen antwoord op de vraag SophieMesser. Het gaat niet over nagelbijten, vs wil weten hoe zij van de velletjes onder haar nagels kan afblijven.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@jodokus52 De vraag is "Hoe kan je nagel/vel bijten afleren?" Nagel zit in de vraag, dus ik zie het wel als een antwoord op de vraag kusjes
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Inderdaad! Zo heb ik t ook gedaan. Helaas na een aantal maanden teruggevallen in oude gewoonten, toen nagels eraf gingen. Als je je nagels mooi wil houden (en je er voor in wil spannen), helpt dit ook tegen velletjes en andere dingen ( @Manonnetje33 )
Iets afleren doe je door een andere gewoonte aan te leren.
-------------------------------------------------------------------------------

Waarom en wanneer bijt je op de velletjes en/of nagels en/of nagelriemen? daar gaat het om.
Je zegt : ik doe het onbewust, dus in gedachten en zonder je te realiseren dat je aan een vinger begint te bijten. Het antwoord is dat je je er van bewust moet worden dát je het doet op het moment zelf.
Ja, iedereen in de omgeving vragen op te letten is een manier, maar als je alleen bent: zorg ervoor dat je altijd een pen in je hand hebt. Zodra je begint heb je dus een pen in je mond, nou neem dan een potlood want inkt in je mond is niet zo prettig.

Zonder dollen: een potlood of pen of eigenlijk welk voorwerp dan ook, balletje (wordt vaak gebruikt door mensen die stoppen met roken) vasthouden of een kralenketting.

Het gaat om je realiseren wat je doet, hoe dit te vervangen en dat aan te leren: een slechte gewoonte af leren is het beste door een andere gewoonte aan te leren.

Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Was ook een erge nagelbijter...Een jaar of 3 geleden heb ik gel /acryl nagels laten zetten. Na een dik half jaar was ik van het bijten af...En nu heb ik ze weer laten zetten, omdat het zo mooi is...