kun je met een hele gevoelige huid foundation dragen?

ik heb een hele gevoelige huid en mag zelf niet meer zwemmen! mijn huid heeft heel veel oneven heden en ik wil graag foundation dragen. heeft iemand hier ook last van en heeft die een tip voor een foundation?

alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huid
1.4K
Erna55
6 jaar geleden
Wanneer een arts je verboden heeft om te zwemmen, zal deze toch ook wel andere dingen met je besproken hebben, zoals make- up gebruik .
Wat heeft de arts hierover gezegd ?
Amadea
6 jaar geleden
Van foundation heb ik geen verstand, maar ik denk dat je met zo'n huid alleen hypoallergene zuiver natuurlijke middelen moet gebruiken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
als je foundation gaat dragen kunnen je poriën niet goed ademen en wordt het denk ik alleen maar erger dan krijg je alleen maar meer onevenheden. je zou misschien op een feestje ofzo een beetje foundation kunnen gebruiken maar anders zou ik het niet doen.

Het beste antwoord

Hierop zou je antwoord moeten krijgen van je huisarts of dermatoloog.

Wanneer je een hele gevoelige huid hebt en je mag niet eens meer zwemmen, is het misschien veel beter om juist niet een foundation te gebruiken. Om helemaal geen make-up, dagcrême e/o nachtcrême te gebruiken. Je huid is dan zo gevoelig dat deze steeds geïrriteerd zal raken door wat voor smeerseltjes of poedertje dan ook.
Het beste is dan ook om niets te gebruiken, maar dat zou je huisarts of dermatoloog je ook verteld moeten hebben. Tenzij deze je een speciale medische crême voorgeschreven heeft om je huid te bestendigen. Vraag het maar beter aan de dokter.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Juist advies, laat je dermatoloog testen welk product voor jou geschikt is, iedere huid reageert anders op een bepaald product. Ben je niet onder behandeling bij een dermatoloog, vraag dan een verwijzing aan je huisarts, het laten testen op welke producten jij goed reageert kan de dermatoloog op een verantwoorde manier, terwijl als je dat zelf doet, de kans aanwezig is, dat je huid slechter wordt in plaats van beter. Vraag dan ook naar een geschikte dagcrème, voor onder de foundation en een reinigingsproduct om de foundation te verwijderen. Er is vast een product te vinden dat je probleemloos kunt gebruiken, maar zorg dat je weet welke dat is/zijn, voordat je iets koopt en aanbrengt op je huid.