Hoe noemt het product waarmee je uw wallen camoufleert?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huid
1.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
bedoel je een camouflagestift?
die kun je kopen bij de Etos, Kruidvat e.d.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Aambeinenzalf..?

Antwoorden (1)

Bedoel je een concealer of corrector?
Een concealer is bijvoorbeeld een camouflagestick.
Meestal gebruikt men een laagje concealer onder de ogen. Een corrector werkt echter soms beter.

Een corrector en concealer hebben overeenkomsten, waardoor ze vaak door elkaar gehaald worden. Ze zijn beiden bedoeld om oneffenheden optisch weg te werken.
De structuur is vaak hetzelfde, meestal in crèmevorm. Maar net als concealer heb je ook correctors in vloeibare vorm en poedervariant.

Maar er zijn ook verschillen. Concealer heeft meestal dezelfde tint als je huid. Soms misschien een tintje lichter. Maar in elk geval ligt het altijd in dezelfde range.
Corrector heeft een andere kleur dan je eigen huidskleur. Corrector is vaak de tegenhanger van de kleur die je wilt camoufleren. Met een corrector kun je kleuren neutraliseren.
Concealer kun je zowel voor als na je foundation aanbrengen. Een corrector breng je als eerste aan, op schone huid, vóór je foundation en concealer.

Met een corrector kun je dus kleuren neutraliseren. Dit is handig wanneer je foundation en concealer niet dekkend genoeg zijn. Zo kan het zijn dat je lagen foundation en concealer gebruikt, maar het rood in je huid, vooral bij problemen als couperose of rosacea bijvoorbeeld, nog altijd een beetje doorschijnt. Nog een voorbeeld: je kunt nog zo’n dekkende concealer onder je ogen gebruiken, toch lijkt het of het blauwe er nog steeds doorheen komt. Als je dit herkent, kun je correctors proberen.

Aambeienzalf
Om wallen onder de ogen te camoufleren wordt soms aambeienzalf gebruikt. Alleen kan dit op de langere termijn de boel alleen maar erger maken. Aambeienzalf irriteert de huid een beetje. Dat zorgt voor een zwelling onder je ogen, waardoor je huid minder dun is en de donkere kleur voor een paar uur wegtrekt. Maar als je dit elke dag gebruikt, krijg je geheid eczeem en gaat de huid schilferen en kapot. Aldus dermatoloog dr. Peter Velthuis.