Hoe voorkom je geïrriteerde oksels na het scheren?

Na het scheren van mijn oksels met scheerschuim en scheermesje krijg ik geïrriteerde oksels. Ik krijg een soort van pukkeltjes. Hoe kan ik dit voorkomen / genezen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huid
7.2K
jc54
6 jaar geleden
Probeer volgende keer eens scheer-gel voor de gevoelige huid...........
Reddie
6 jaar geleden
Misschien wat minder vaak scheren?

Antwoorden (4)

je huid nat maken of het kan komen omdat je mesje te oud of bot is goedkope mesjes kunnen er ook mee te maken hebben.
na het scheren zou je ook sudocreme kunnen gebruiken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Natuurlijk gebruik je een
-schoon en scherp scheermes, maar een veel gemaakte 'fout' is scheren in de verkeerde richting.
-scheer in de richting van de haargroei mee. Door tegen de haartjes in te scheren krijg je soms kleine wondjes of bultjes.

Om bultjes of jeuk na het scheren te voorkomen
- spoel de huid af met koud water om de huid-poriën te sluiten Daarnaast na elke scheerbeurt insmeren met bv
-bodylotion of huidolie.

Heb je desondanks last van bultjes of jeuk na het scheren, gebruik dan een crême, gel of olie tegen deze huidirritatie en jeuk na het scheren; bij voorkeur iets zonder alcohol of parfum.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
bij mij helpt het om na afloop af te deppen met water waarin een apirine is opgelost . succes!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Genezen: smeer olie voor na het scheren op de plekker waar je hebt geschoren (te koop bij de Etos)

-Gebruik baby talkpoeder (kan ook helpen) heb hem zelf van het merk Zwitsal ( voor als de bultjes er al zijn)