Ik heb al drie keer mijn Tattoo in mijn nek laten bijwerken maar nog steeds laat de inkt weer los.hoe kan dit.?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Huid
4.9K
Erna55
6 jaar geleden
Wat zegt de tattoo- zetter erover ?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Naar een goede tatoeerder gaan..

Antwoorden (1)

Ik kan maar 1 oorzaak bedenken, de tattoo wordt niet op de juiste manier gezet. Een tatoeage hoort in de lederhuid gezet te worden en daar worden de pigmenten ingekapseld door de huid, als de tattoo niet diep genoeg gezet wordt, komen de pigmenten in de opperhuid terecht, maar de cellen in de opperhuid zijn niet blijvend, zij worden naar boven geduwd door nieuwe cellen en als zij op de oppervlakte van de huid zijn, laten ze los van de huid, de inkt verdwijnt op deze manier met de cellen als de tattoo niet diep genoeg is gezet.
Als dit de oorzaak kan zijn, lijkt het me verstandig een andere tatoeëerder te kiezen die de tatoeage afmaakt.
Een andere oorzaak is dat het lichaam niet in staat is de pigmenten in te kapselen, of dat de inkt wordt afgestoten door de huid. Als je naar een goed aangeschreven tatoeëerder gaat met ruime ervaring is het de moeite waard eens te bespreken of hij/zij een oorzaak kent voor dit probleem en waarom hij/zij doorgaat met pogen de tattoo bij te werken. Als je tatoeëerder geen fouten schijnt te maken, is het verstandig deze vraag eens bij je huisarts neer te leggen.