Krijg je een 'hele' neus correctie als je neustussenschot scheef staat en word dit dan vergoed?

Ik ben 17 jaar oud en ik heb best veel moeite met ademen, door een scheefstaand tussenschot. Dit is aangeboren en ook deels gekomen door een val toen ik 5 jaar oud was. Ik ben ook niet tevrederen over me neus en dat komt doordat ik er een keer opgevallen ben. Word dit vergoed door de verzekering?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Huid
6.9K
ronron1212
7 jaar geleden
Deze vraag is al eens gesteld en daar is een antwoord bij
https://www.startpagina.nl/v/persoon-gezondheid/lichamelijke-klachten/vraag/601950/zorgverzekering-vergoed-neuscorrectie
tinus1969
7 jaar geleden
@Laura5356: Het is altijd verstandig om dit soort vragen te stellen aan de chirurg en verzekeraar, omdat die uiteindelijk beslissen/bepalen of een dergelijke behandeling 'medisch noodzakelijk' is.

Antwoorden (1)

Nee, alleen je tussenschot (tracht) men te corrigeren.

Maar, laat je héél goed voorlichten m.b.t. de garantie's door de specialist!!!

In mijn familie is het een familiekwaal. Zelf ben ik er al in 2 verschillende ziekenhuizen aan geopereerd. 1e maal Diaconessen Utrecht. De eerste weken perfect, daarna weer geen lucht meer. 2e maal (ca. 15 jaar later) in Tiel op een toen geheel nieuwe wijze, er werd tijdens de operatie (tijdelijk) een plaatje in de neus aangebracht om deze een nieuwe stand te geven. Na een aantal weken werd het plaatje verwijderd, en ook weer een aantal weken prima. Daarna weer dezelfde ellende. Toen, jaren later, naar UMC Utrecht of er nog mogelijkheden waren. De specialist durfde het niet meer te opereren vanwege al het littekenweefsel dat hij zou tegenkomen van de vorige 2 operaties. Heb door de littekenweefsels een nog meer verstopte neus dan voorheen. Moet dus altijd neusspray gebruiken.