Ik heb al paar jaar wallen onder mijn ogen, hoe gaat dit weg?

ik heb een donkere kring onder mijn ogen en hier heb ik al paar jaar last van. Ik ben niet dik dus het kan denk ik niet daar aan liggen. Ik slaap voldoende. Gemiddeld 9 uur per dag

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Huid
1.5K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Wallen worden vaak verward met donkere kringen, donkere kringen kunnen erfelijk zijn, dus als 1 van je ouders dat ook heeft, is de kans groot dat dat de oorzaak is.
Ook kunnen donkere kringen veroorzaakt worden door vochttekort plaatselijk of in het hele lichaam, daardoor wordt de huid dunner en schijnen de adertjes en het bot van de oogkas door, dat is dan ook wat je ziet als donkere kring.
Vermijdt alcohol, roken en drink veel water, je zal zien dat de donkere kringen in de loop der tijd verminderen.

Antwoorden (3)

Ik weet niet hoe oud je bent, maar het ophopen van vet onder je oogleden is helaas onderdeel van het natuurlijke verouderingsproces. Vrijwel iedereen heeft van nature een klein beetje vet onder zijn of haar ogen. Dit vet bevindt zich daar om je ogen te beschermen en wordt op zijn plaats gehouden door bindweefsel in je gezicht (ligamenten). Naarmate je ouder wordt, verzwakt de werking van dit bindweefsel. Het gevolg is dat vet daardoor een beetje naar beneden zakt, met dikke, gezwollen wallen die steeds duidelijker zichtbaar worden als resultaat. (bron) Dikke wallen zijn dus vaak simpelweg het gevolg van veroudering in combinatie met zwaartekracht.Je huid verliest door het verouderingsproces bovendien een stukje elasticiteit, wat ook weer bijdraagt aan dikke wallen. De huid die voorheen strak onder je oog zat, gaat namelijk een beetje hangen. In combinatie met wat vet en/of vocht onder de ogen zorgt dit al snel voor opstaande wallen.
Bovendien speelt erfelijkheid ook een rol.

Toegevoegd na 25 seconden:
Voldoende drinken helpt tegen vocht onder de ogen
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Genoeg slapen is belangrijk. Er zijn ook crèmes die de vochtophoping onder je ogen verminderen waardoor de wallen minder gaan opvallen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
ligt eraan of je een jongen of een meisje bent, maar als je wallen weg wilt werken is concealer je grootste vriend ;)