Hygiëne Visagist?

Toegevoegd na 5 minuten:
Met dezelfde kwasten& makeup op het gezicht van hun cliënten aanbrengen is dat wel Hygiënisch?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Huid
1.5K
Erna55
7 jaar geleden
Ik denk het wel.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dit is wat ik ooit geleerd heb:
Reinig de huid van de klant voor je begint met het aanbrengen van de make-up.
Een goede visagist heeft minimaal 2 sets make-up kwasten en maakt de kwasten na iedere klant schoon. Ook de andere materialen worden gereinigd en gedesinfecteerd. De handen worden gewassen voor het beginnen aan de klant, of er wordt gebruik gemaakt van handschoenen.
De vloeibare make-up wordt aangebracht op een spatel voordat het met de spons of kwast aangeraakt wordt en de poeders worden afgesloten na gebruik en pas geopend voor gebruik. Zo zal het echt niet overal gaan en er gaat bij iedereen die werkt wel eens wat mis, informeer naar de hygiëne maatregelen als je gebruik wilt maken van een visagist.
Ik zal nog wel wat vergeten zijn en de regels kunnen in de loop der jaren aangepast zijn, maar zo hoort het in grote lijnen te gaan.
.

Het beste antwoord

Ik vind dat zwz niet hygienisch. Ik breng bv mijn eigen kam en borstel naar de kapster. Dus je zou ook jou eigen kwasten kunnen meenemen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Haar eigen kwasten meebrengen zal niet helpen, als de visagist haar kwasten niet schoonhoudt. De visagist doopt of haalt dan met haar vieze kwast in/over de poeder en brengt zo de bacteriën over naar het product, wat de visagist daarna met jouw kwast doet. De meeste visagisten zijn schoon op hun producten, gewoon omdat dat de kwaliteit van de producten goed doet, maar ook om de klant optimaal ten dienst te zijn. Ook professionele kappers houden hun producten schoon, zij helpen ook geen klanten met hoofdluis, klanten die niet hygiënisch zijn of lijken, of huidaandoeningen hebben die mogelijk besmettelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Indeed

Andere antwoorden (1)

Het lijkt me dat de visagist de kwasten van te voren heeft gereinigd, dus de dag ervoor anders zijn ze niet droog tijdens het aanbrengen. Als dat niet het geval is, dan hopen de zich bactiëren op in de haren van de kwast. Overigens als de klant voor jou last heeft van acne, kan dat ook voor acne bij jouw huid zorgen.

Toegevoegd na 5 minuten:
Maar dat is alleen als de kwasten niet zijn gereinigd. Een goede visagist reinigt de kwasten en sponsen na elke klant. Ook zal die gebruik maken van weggooi mascaraborstjes ivm de hygiëne en kans op oogontsteking. Zelfde geld voor lipproducten, de meeste brengen het aan met een lippencil en als ze wel gebruik maken van lipstick dan doopt ze die waarschijnlijk eerst in water en haalt dan met een tissue her water en een laagje lipstick van het product.