Hoe komt het dat door de winter mijn huid zo strak en droog is? Mijn huid prikt jeukt en voelt onaangenaam.

Ik blijf smeren met een bodymilk van Dove .Wie heeft het wondermiddel dat de huid wel soepel aan kan voelen.Of werkt het gewoon niet door de kou? Hoe komt dat ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Huid
2.9K
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Diverse oorzaken. Tekort aan vitamine D kan meespelen.

Het beste antwoord

Hoi josephina,
Ik heb last van hetzelfde probleem alleen ik ben ermee naar de dokter geweest en heb meteen een hele fijne zalf gekregen die ook vrijwel meteen werkte. Ik heb gehoord dat ze die vaker meegeven bij mensen met een droge/gevoelige huid. Het heet cetomacrogol creme. Het is een zalf dat voor 50% bestaat uit vaseline en de rest wat andere medische dingen. Echt heel erg fijn spul. Misschien kan je het wel gewoon bij de apotheek kopen. Maar probeer het in ieder geval bij de huisarts.
Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Uitdroging, goed invetten is de enige remedie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja met wat ?? Dove helpt niet ??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
'S avonds invetten met vaseline of een afgeleide daarvan.
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heel je lijf met vaseline ?? gaat dat niet plakken??
rebecca
14 jaar geleden
er is tegenwoordig ook een bodylotion van vaseline,
en de ouderwetse is wel heel goed voor de lippen enzo
rebecca
14 jaar geleden
ik heb een linkje toegevoegd daar staan wat producten van vaseline
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je wel ,het met name om mijn benen en armen mijn huid staat op springen hiiii
Gebruik iets waar geen parfum in zit. sesamolie of olijfolie (zonder veel toevoeginggen) zullen beter werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
olie,daar ga ik ook voor maar dan babyolie+
komt omdat de lucht zo droog is nu.
lekker is je na het douchen in te smeren met weleda olie.
te krijgen in de geuren roos of duindoorn (heerlijk van geur!)
14 jaar geleden
Door de droge lucht ’s winters kan je last krijgen van allerlei vervelende kwaaltjes. Zo wordt de huid droog, strak en ruw. Om dit te vermijden, smeer je best extra vette crème op je gezicht. Vermijd ook zeep en badschuim in de badkamer, die drogen de huid nog verder uit. Zeepvrije producten, badolie en badzout daarentegen rehydrateren je huid. Ook je lippen hebben te lijden onder de droge winterlucht. Gebruik een lippenpommade of een lippencrème tegen uitgedroogde lippen.
Veel mensen hebben in de winter ook last van kloven in de vingers, die ontstaan door de droge lucht. Dit wordt vaak verergerd door af te wassen: het water en de detergenten drogen de handen nog verder uit. Hiervoor kan je een verzorgende handcrème tegen kloven gebruiken. Om af te wassen kan je ook best een paar huishoudhandschoenen aantrekken, zo drogen je handen niet verder uit.

Als de verwarming op volle toeren draait, neemt de luchtvochtigheid nog meer af. Om droge lucht te vermijden, kan je een bakje water aan de verwarming hangen. In de slaapkamer laat je ’s nachts best geen verwarming aanstaan. Door de droge lucht krijg je een prikkende keel en een droge hoest de ochtend erna. Heb je te koud ’s nachts? Leg een extra deken op je bed of slaap met een warmwaterkruik. Staat de verwarming toch aan, zorg dan zeker dat de lucht niet te droog wordt. Een temperatuur van achttien graden ’s nachts is voldoende.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
en de droge lucht komt natuurlijk omdat het vocht er uit vriest!
bij mij helpt het al als ik mijn hand warm maak met mijn andere hand. je handen hebben iets als vaseline nodig, want dat houdt de huid warm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer ook voldoende (ca. 2 liter per dag) te drinken. Dit helpt ook tegen een droge huid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat je ook kunt doen is als je gedoucht hebt,je niet afdrogen met een handdoek,maar doe steeds babyolie op een washand en droog je daar mee af.Na het douchen neemt je huid dit snel op en je hebt een lekker zachte huid..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rieneke1
14 jaar geleden
prima methode idd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad +
ik denk dat je eens baby olie moet proberen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gebruik onderstaande url en doe er je voordeel mee.

http://public.tripolis.com/preview?BGyiw6TFoy9Bnj_So_CNUGkIG9tux_fNw_2QDdJDGpwWQOv3Xps13P_H8miuxLj3
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je huid is droog. Je kan bij de drogist etos/da HDH (helpt droge huid) in het begin kan het even prikken omdat deze de huid zal gaan herstellen. Maar zal snel overgaan.

Net als in de zomer van die benen als galiameloenen met droge barstjes. Je smeer het erop, 1 of 2 keer achter elkaar en je merkt gelijk resultaat. Zo hoef je niet meer iedere keer te blijven smeren. Daar kan geen bodylotion tegen op.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dank je wel Lora +
Klofenzalf van de kruidvat helpt heel goed voor een droge huid. Heb je ook eens olijfolie geprobeerd en dan oude kleren aantrekken(en dan de olie goed in laten trekken)?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heeft de huisarts of dermatoloog al gekeken?
-winterweer helpt niet echt met een droge huid
-mogelijk spelen hormonale veranderingen mee
-de apotheek heeft 'basiszalf' mogelijk is dat iets voor je
-en inderdaad na het douchen niet te droog afdrogen maar de nog vochtige huid insmeren.
succes! is naar een droge huid.
en kijk eens hier
http://www.efarma.nl/pages/winap.asp?ID=420&Method=infotekst