Kan je je schaamlippen ontharen met een creme? Of kan je ze alleen ontharen door te scheren?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Huid
19.3K

Antwoorden (3)

het kan wel, maar ik zou het niet doen.
het gewone huidgedeelte, waar de haren groeien, grenst strak aan de slijmvliezen.
als daar ontharingscreme terecht komt, al is het maar weinig, irriteert het flink.
11 jaar geleden
Het is niet verstandig een ontharingscrème te gebruiken voor het ontharen van je schaamlippen; dit kan in gevoelige gebieden ernstige irritatie en zelfs verbranding van de huid veroorzaken. Scheren of epileren zijn allebei opties.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is (meestal) ook speciaal in de bijsluiter vermeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het kan allebei.

Zelfs harsen kan, of epileren!

Hier wat informatie over het scheren van de schaamstreek:
http://www.gezondheidsnet.nl/scheren-en-ontharen/artikelen/427/scheer-je-schaamstreek?gclid=CL-U-ICXprECFcVkfAodWD5UUw

Veel mensen vinden een creme fijner, dan hoef je niet met zo'n "eng" mesje aan de gang.
Koop dan een creme voor de gevoelige huid en lees goed de gebruiksaanwijzing.

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik ga er van uit dat je niet echt "schaamlippen" bedoelt,
maar in het algemeen de schaamstreek en de bikinilijn.
Hier meer informatie over het verwijderen van schaamhaar
met ontharingscreme:

http://www.schaamhaar.org/ontharen/ontharingscreme/
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan snap ik die twee minnen niet.