Hoe kun je het beste een overgevoelige huid bij de bikinilijn ontharen?

Ik krijg altijd een geïrriteerde huid na het scheren van de bikinilijn.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Huid
4.6K

Het beste antwoord

Nadat ik gelezen had, dat bij jongens die zich beginnen te scheren, de huid overgevoelig reageert, maar dat het beter wordt naarmate ze zich vaker scheren, ben ik begonnen m'n bikini-lijn dagelijks bij het douchen te scheren - gewoon iedere dag gauw even rats-rats.
Ik heb er sindsdien nooit meer last van gehad.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Had mijn vriendin ook, als je rode bultjes krijgt:

Na het scheren geen strak ondergoed aandoen. Beter helemaal niks aandoen. Voor een dag of in iedergeval een nacht.

Werkte bij haar...

Zorgen dat het luchtig is dus..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Harsen is een optie. Door het harsen wordt de hele haar met wortel, verwijderd. Daardoor blijven haren langer weg en voelen ze niet als stoppels als ze weer beginnen te groeien.

Een vriendin heeft goede ervaringen met Silkymit (ontharen en peeling in 1)

Toegevoegd op 22-06-2009 23:51:45
Vond deze link nog: http://www.silkystar.nl/silkymit/index.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hele boel kaal laten laseren...
Maar ja, dan krijg je zo'n baby-look tussen je grote tenen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je scheert doe het dan om de dag, 1e week even k*t maar daarna alsof het zo hoort. (wat in mijn opinie ook zo is)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat goed helpt is een aspirine (echte aspirine, geen paracetamol of zo) verpulveren, mengen met wat creme, en meteen na het ontharen insmeren.
14 jaar geleden
Wat een absolute must is bij het scheren met een mesje:
Scheer met de haar mee en niet ertegenin. Het lijkt niet logisch, want als je ertegenin scheert is het effectiever maar ook agressiever waardoor je huid beschadigd en je dus die lelijke en vervelende bultjes krijgt.
Het scheren duurt dus wel iets langer maar is vrijwel altijd zonder kwalijke gevolgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eenmalig of zeer incidenteel scheren is inderdaad niet zo leuk als het lijkt ; het jeukt als de neten, de huid schrijnt en is feitelijk een beetje beschadigd. Zo veel mogelijk aan de lucht bloot stellen is inderdaad de beste manier om dat zo snel mogelijk weer te laten genezen.
Ga je echter regelmatig scheren, dan went op de een of andere manier de huid er aan en zijn de haartjes steeds nog kort en glad, en kun je het met beduidend minder jeuk / branderigheid bijhouden.
Belangrijk is als je scheert kijken wat mannen doen die zich dagelijks (nat) scheren ; goede scheerzeep gebruiken die goed is voor de huid, en eventueel een soort ' aftershave' om de huid te ontsmetten en te verkoelen. Die lucht trekt wel weer weg.
Een droog scheermes is in elk geval uit den boze, en met een scheerapparaat krijg je het in de regel niet glad genoeg. Ontharingscreme kan ook een optie zijn, maar is wel verschrikkelijk smerig spul (niet alleen om te ruiken maar ook voor het milieu) dus dat zou ik niet aanraden.
Gewoon voorziichtig met een (SCHERP!) scheermes ontharen en de huid goed voor- en nabehandelen. Zachte creme doet ook wonderen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Scheren met DNA scheergel van Ladies Night