Wat is de beste shampoo tegen roos en vet haar?

Ik heb m'n hele leven al last van roos en heb snel vet haar. Ik ben al erg lang op zoek naar de juiste shampoo. Ik was mijn haar 3x per week en gebruik geen conditioner. De volgende shampoos heb ik geprobeerd:

Head & shoulders -> perfect tegen roos, wel snel vet haar
Love, beauty & planet -> last van jeuk, roos en extreem snel vet haar
Andrélon mild & zacht -> last van jeuk en roos, maar geen vet haar
Andrélon kalmerende anti-roos -> geen jeuk, wel roos (witte puntjes in het haar) en snel vet haar.

Ik vraag me dus af wat een betere shampoo is (en of ik misschien een conditioner moet uitproberen?).

een jaar geleden
in: Haar
1.5K
Pieterke
een jaar geleden
Heb je Andrelon lekker lang fris al geprobeerd? Ze haar blijft daar echt wat langer fris mee.
Pieterke
een jaar geleden
Ze met Je zijn.

Antwoorden (3)

Allemaal zijn ze best we goed. Maar 3 keer per week is teveel, hoe vaker je je haar wast des te vetter wordt het. Probeer eens 1 keer in de week en wacht dan af of het een verbetering is.
we moet wel zijn
Toegevoegd op 17 april 2023 11:41: tekst
Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
Ik had jarenlang roos. Niets hielp.

Tot ik de tip kreeg dat het een hoofdhuidschimmel was. Die irriteerde de hoofdhuid, en dat leidde tot schilfers.

De oplossing was shampoo met ketoconazol.

Officieel moest ik ook mijn kussen, mijn beddengoed, mijn bovenkleding en mijn jas en sjaal met ketoconazol behandelen. Want ook daar gaan de sporen van de schimmel inzitten.

Dat heb ik echter nooit gedaan. Ik waste alleen mijn haar met ketoconazolshampoo.

Na een paar weken was de roos weg. Echt compleet weg. Ik stapte over op een gewone shampoo. De roos bleef weg.

Na enkele maanden keerde de roos terug. Misschien waren er toch wat sporen achtergebleven in een kussensloop of zo? Dus opnieuw ketoconazolshampoo gebruikt.

Na een paar weken weer terug naar de normale shampoo. Nu bleef de roos weg.

Het bovenstaande speelde rond 2004/2005. Nog even en ik ben altwintig jaar roosvrij!
een jaar geleden
De beste shampoo tegen roos en vet haar is een shampoo met zinkpyrithion en salicylzuur. Deze ingrediënten helpen bij het verminderen van roos en het reguleren van de talgproductie op de hoofdhuid. Kies voor een milde shampoo die niet te agressief is voor je haar en hoofdhuid.
9 maanden geleden