Hoe kan je je haar overal laten krullen?

Mijn haar haar krult aan de binnen kant, maar aan de achterkant eigenlijk niet, en als ik met mouse werk en zo gaat het krullen alleen blijft het niet goed zitten. Als iemand tips heeft laat maar weten.

Picture for question
een jaar geleden
in: Haar
1.5K

Antwoorden (1)

Ik heb echt bijna precies hetzelfde haar. Hele strakke krullen maar ook bijna stijle plukken. Je moet accepteren dat je allerlei verschillende haartypen op je hoofd kan hebben, en dat t nooit helemaal zal krullen zoals je wil. Hoe je haar geknipt wordt maakt ook heel veel verschil. Ik heb bv. meer krullende punten maar de wortels krullen bijna niet, dus hoe langer mijn haar hoe meer krul.

Mijn huidige routine is deze:
-Shampoo & conditioner (Davines melu)
-Leave-in (chi blackseed)
-Droogdeppen met een katoenen t-shirt
-Mousse erin (REV fiber mousse)
-Nogmaals goed droogdeppen (meestal smeer ik nu even m'n gezicht in ofzo zodat het haar zelf kan drogen)
-Föhnen met een diffuser, eerst de wortels föhnen door erboven te hoveren en dan de punten.

Nog een laatste tip: ga online op zoek naar 'wavy' producten. Veel producten voor krul zijn bedoeld voor mensen met een heel ander krulpatroon, of bv. kroes. Dat zijn veel te zware producten om te gebruiken met dit haartype!
Oja, en als het niet goed blijft zitten, probeer dan gewoon de eeuwenoude truc van de haarlak!
Toegevoegd op 28 februari 2023 01:51: tekst
een jaar geleden