Is kort haar per definitie gezonder dan lang haar?

Is kort haar per definitie gezonder dan langer?

Of in de meeste gevallen?

Verwijderde gebruiker
een jaar geleden
in: Haar
2.6K
Ozewiezewozewiezewallakristallix
een jaar geleden
Aan het haar kun je vaak de gezondheid van het lichaam aflezen. Verzorgd, lang haar versterkt die indruk. Kort haar is nu eenmaal moeilijker te 'lezen'.
Als je met 'gezond' niet per-sé het haar zelf bedoeld, maar het hele lichaam dan kun je met lang haar beter je gezondheid uitdrukken dan met kort haar.

Antwoorden (1)

Sterker en minder gespleten punten
Kort haar is ook een stuk sterker en minder kwetsbaar dan lang haar. Dit komt ook omdat het een stuk gezonder is. Daarnaast heb je minder snel last van gespleten haarpunten en beschadigt het over het algemeen ook minder snel omdat je je haar minder hoeft te kammen.
een jaar geleden