Hoe kan ik op de beste manier mijn buik ontharen?

Beste mensen, ik ben een jongeman van 18 jaar oud en heb heel veel last van mijn buikhaar. Het is heel veel, het zijn dikke donkere haren en het word steeds meer. Ik vind het er niet netjes uitzien en het zorgt ook voor veel ingegroeide haren, puistjes en littekens op mijn buik. Ik heb gemerkt dat scheren geen optie is omdat het te snel terug komt en het er ook raar uitziet omdat ik dan nog wel donshaartjes aan de zijkanten etc heb zitten (mijn buik is dan kaler en witter dan de rest). Heeft iemand misschien tips wat de beste oplossing is.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Haar
2K
Griffin
2 jaar geleden
Ik zou het waxen!
Utrecht
2 jaar geleden
Scheren is inderdaad geen oplossing: dit veroorzaakt de ingegroeide haren en dus puistjes en littekens.
Waxen is een optie, maar dat zal je doorgaans moeten laten doen.
Je kan het ook heel kort houden met een clipper/tondeuse. Voordeel is hier dat je de haartjes niet zó kort knipt, dat ze gaan ingroeien.

Antwoorden (2)

Ik denk dat je het best een elektrisch scheerapparaat kunt gebruiken. Als je dat gebruikt worden je haren op een natuurlijke manier geschoren terwijl je er niks van merkt.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
Koop een Epileer apparaatje,dat trekt de haartjes eruit
Knip het eerst terug ,tot ong.1 centimeter,dan pas epileren.
Zorg dat de huid wat strak staat,anders trekt je de huid mee,
en dat is pijnlijk en probeer het voorzichtig uit,in het begin valt dat wat tegen.
maar je word eraan gewend bij geregeld gebruik.Je zult zien bij geregeld gebruik dat je dan minder moet gaan ontharen...en veel haartjes komen dan ook niet of nooit meer terug!

Je kan het bv de eerste keer eens zelf harsen ( eerst wat korter knippen) met die hars strips en dan de haartjes die dan terug komen,gelijk weer met dat apparaatje Epileren...
Na verloop van tijd komen er steeds minder haartjes uit! Dus goed bijhouden iedere keer!