Kan je shampoo voor je hele lichaam gebruiken?

Een huisgenoot gebruikt zijn shampoo voor alles: hij wast er zijn haren mee, maar ook zijn lichaam. Hij gebruikt eigenlijk helemaal geen aparte douchegel daarvoor. "Zeep is zeep", zegt hij dan. Is douchegel dan gewoon een marketingtruc en kan je shampoo voor je hele lichaam gebruiken?

3 jaar geleden
in: Haar
4.4K
Amadea
3 jaar geleden
Kijk hier eens: https://www.startpagina.nl/v/beauty-verzorging/vraag/417992/verschil-tussen-doucheschuim-shampoo/
Amadea
3 jaar geleden
En hier: https://www.startpagina.nl/v/beauty-verzorging/vraag/349186/shampoo-gebruiken-douche-shampoo/

Antwoorden (2)

Ja, dat kan. Al zijn er wel verschillen.
Shampoo, douchegel, douchecrème en vloeibare handzeep zijn voor 80 tot 90% hetzelfde. Het verschil zit 'm in de toegevoegde conditioners. Shampoo zal een conditioner bevatten die je haren mooi glad en glanzend maakt. Daardoor kan je je haar ook gemakkelijker kammen. Huidproducten daarentegen bevatten een andere soort conditioner die je huid gaat voeden en irritatie tegengaat.
Als je shampoo onder de douche gebruikt, komt je hele lichaam hier overigens vanzelf mee in aanraking.
3 jaar geleden
Er is speciale shampoo/douchegel, nl. double-douche.
Dus, ja, er is shampoo die je voor je hele lichaam kunt gebruiken.