Hoe kan ik mijn haar lichter krijgen (van bijna zwart) zonder te bleken?

Ik heb donker bruin haar (bijna zwart) ik wil heel graag een keer mijn haar lichter (blond) maken maar niet permanent, dus niet bleken. Is er een andere optie om mijn haar lichter te krijgen zonder te bleken dus?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Haar
2K
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Je zou een leven in de zon kunnen proberen. Een tropenleven in de hitte van de zon en ook het water. Zonlicht bleekt je haar. Of dit voldoende is geen idee.

Antwoorden (3)

Gaat niet, en stiekem wist je dat natuurlijk al. Want er zijn twee opties: Met peroxide, of verven, maar je geeft aan niet te willen bleken(peroxide) dus blijft verven over, maar daar moet je eerst ontkleuren, tja en dat is ook een permanente situatie. De enige oplossing zou toch zijn om het te ontkleuren, en daarna te blond te verven en als je het zat bent het weer naar je eigen kleur te brengen door het nog een keer te verven.
3 jaar geleden
Als je het met blonde verf doet word he waarschijnlijk (licht) bruin
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
VraagAntwoord66
3 jaar geleden
Ik snap de min niet helemaal. Iemand die ik ken heeft van haarzelf donkerbruin (chocoladebruin) haar. Ze heeft het hierna met een asblonde kleur laten verven. Hoe vaker het wordt geverfd, hoe lichter het lijkt te worden. Dus met een asblonde tint verven kan zeker bereiken wat je zoekt.
Als je van donker naar licht wil is er geen enkele optie die niet permanent is. Het lichter maken van je haar heeft namelijk te maken met het verwijderen van het kleurpigment (bleken bijvoorbeeld). Als je van heel donker haar naar blond wil kan ik je nu al vertellen dat dat erg moeilijk gaat worden. Ik heb middenbruin haar en moest het een stuk of vier keer bleken voor het bleekblond (geel-achtig) werd. (wat dus flink wat schade oplevert) Tot die tijd loop je dus sowieso rond met een mix van oranje/geel/lichtbruin. Je kan vragen of een kapper het wil proberen, maar dan heb je veel kans op een nee of een mislukt kapsel. Ik verf het zelf omdat het me niet zo uit maakt wat er met mijn haar gebeurt. Ik zou zelf bleken/laten bleken vanaf een donkere kleur sterk afraden als je niet bereid bent om een tondeuse over je hoofd te (laten) halen als het mislukt qua kleur of te veel schade oploopt. Naar een donkerdere kleur dan blond, bijvoorbeeld een paar levels lichter dan je haar nu is wel een optie, maar ik zou aanraden dit met een kapper te bespreken. Maar nogmaals, van donker naar lichter is altijd permanent, en dat zal je moeten laten uitgroeien als je het niet leuk vind/geen zin hebt om het bij te houden.