Hoe maak ik mijn haar een tint donkerder?

Ik heb asblond haar door te veel zilvershampoo te gebruiken en wil mijn haar een tint warmer dus meer aan de blondere kant zijn er oplossingen zonder mijn haar te kleuren zoals een soort shampoo?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Haar
1.8K

Antwoorden (1)

Een zilvershampoo bevat blauwe en paarse pigmenten om de gele en oranje pigmenten in blauw haar te neutraliseren. Zo wordt het haar met een geelblonde kleur assiger, of meer zilver.
Als je de zilvershampoo niet meer gebruikt, verdwijnen de paarse en blauwe pigmenten uiteindelijk uit je haar. Dan komen de gele en oranje pigmenten weer terug, en krijgt het haar dus weer een warmere blonde kleur. Aan te raden is dus om een normale shampoo uit te zoeken, en de zilvershampoo een tijdje niet te gebruiken. Dan krijgt het haar vanzelf weer die warmere tint terug.