Hoe haal je de groene gloed uit geverfd haar doormiddel van wassen?

Hallo, ik heb mijn haar van lichtblond naar middelblond geverfd, de middelblond valt echter een beetje te donker uit met een rare ondertoon. Niet persee groen, maar zit er wel in de buurt. Ik wil de kleur dus gewoon een klein beetje lichter, dit gaat vanzelf met de zon maar als ik een handje wil helpen, met welke shampoo was methode kan ik het dan lichter krijgen? Of kan het ook met een shampoo met rood pigment zonder dat het rood uitvalt ipv groen? Wat zijn jullie ervaringen met iets te donker uitgevallen haar met een rare tint lichter krijgen? Wat zijn de beste opties zonder anti roos shampoo te gebruiken?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Haar
3.5K

Antwoorden (2)

De groene gloed krijg je weg door je haar in te smeren met tomatenketchup. Plastic er omheen en een half uurtje in laten trekken, en dan uitspoelen en je haar wassen zoals je gewend bent. Succes!
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
werkt curry ook?
Rieneke1
3 jaar geleden
Nee, het moet echt tomatenketchup zijn.
Beste Mww,
Ik weet niet of huis tuin en keuken middeltjes echt permanent zorgen voor een oplossing. Ik heb ooit gehoord van een collega die haar haar blond maakte met thee en een ander met citroensap.. nou lijkt me dit niet het meest voor de hand liggend, mede doordat je zelf geen controle over het resultaat hebt en het vooral een DIY gevoel geeft.

Ik zou teruggaan naar een kapper en vooral voor goed onderhoud zorgen. Wellicht als je het haar wat lichter wilt, een toner erdoor of producten met een toner gebruiken.

Zelf onderhoud ik m’n asblonde haar met producten van Kevin Murphy. De Angel wash (zilver shampoo) en daarna Cool Angel (is een soort conditioner met een toner erin). Maar deze komt in verschillende kleuren (ik heb voor asblond haar, maar hij is er geloof ik in 4 of 5 verschillende tonen).
Succes!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Rieneke1
3 jaar geleden
Met thee wordt kamillethee bedoeld.