Weet iemand welke shampoo het beste is voor mijn haar?

Hey ,
Ik heb heel snel vettig haar en meestal zit het in de klitte en heb last van jeuk op me hoofdhuid en de laatste tijd vallen me haren er veel uit.
Kunnen jullie me helpen met een betaalbare shampoo te vinden voor mij.

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Haar
2.1K
Pieterke
3 jaar geleden
Dat kun je het best aan je kapper vragen.
Castle
3 jaar geleden
Zoals Pieterke zegt kan je dit beter bij een kapper vragen. Die kan ook meteen even kijken waar die jeuk vandaan komt (roos, hoofdluis, ringworm of iets dergelijks).
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bij een gevoelige hoofdhuid helpt soms baby shampoo, dus bijvoorbeeld die van Zwitsal
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik heb hier in het verleden ook last van gehad en ben er van af gekomen door de Rehab shampoo van Lush en mijn haar verder zoveel mogelijk met rust laten. Bij mij kwam het deels voort uit hormoonveranderingen en deels uit te veel irriterende stoffen uit stylingsproducten en de verkeerde verzorging.
Maar ieder mens is anders. Mocht je het niet vertrouwen dan zou ik zoals hier al aangegeven toch even langs de huisarts gaan.

Antwoorden (1)

We hebben een aantal suggesties voor je:
- Misschien is het goed om er voor te kiezen een keertje helemaal kaal te gaan. Dan kan je vanuit daar gaan kijken waar het aan ligt. Ook wordt je haar veel gezonder na het kaalscheren.
- vind je dat een beetje heftig, dan heeft de action een fijn natuurmerk voor niet zo veel geld.
- Ook zou je kunnen proberen een shampoo te zoeken zonder parabenen of sulfaten.
- Misschien is het slim om bij de huisarts te checken of er geen onderliggende oorzaak te vinden is.