Kan je haarlak aan tijdens het slapen?

Mijn haar zit voor het eerst heel mooi! Nu is de vraag: kan je met haarlak aan in bed? Me zus zegt van niet en me moeder zegt van wel

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Haar
6.1K
Pieterke
4 jaar geleden
Ja hoor, dat kan heel goed. Deed ik vroeger ook weleens toen ik nog haarlak gebruikte. Maar je haar zal hoe dan ook een beetje verfomfaaid raken.
Ritsuka
4 jaar geleden
Ik heb het ook wel eens gedaan. Is niet goed voor je haar, maar kan wel.

Antwoorden (4)

In de Cosmopolitan staat (naast allerlei andere adviezen over je haar):
Ga nooit met haarlak in je haar slapen. Was je haar eerst voor je het bed instapt.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
jc54
4 jaar geleden
Min van mij. Dit is geen antwoord op de vraag.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ ik vind dit wel een antwoord. Zou eventueel nog een reden kunnen geven, maar het is geen fout antwoord.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Als ik aan een boer vraag of ik twee paarden mag kopen en hij zegt 1 appel + 1 appel = 2 appels, is het geen fout antwoord. Maar gericht is-ie niet. - van mij.
VraagAntwoord66
4 jaar geleden
Ik vind dit ook wel een +. De "vergelijking" die larswalther geeft, is totaal niet vergelijkbaar en slaat eigenlijk nergens op.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@jc54
Als er staat:
Ga nooit met haarlak in je haar slapen.
Dan is het antwoord op de vraag dus NEE! Ben ik dom of snap jij het niet?
Het kán wel, maar je haar zal niet mooi blijven zitten.
4 jaar geleden
Als je kapsel in het gewenste model zit, spuit je er als laatste wat haarlak in. Het kapsel blijft dan lang in dat model. Haarlak fixeert.

Als je gaat slapen, lig je op het haar. Je haar gaat uit het model doordat je op het kapsel ligt, draait, zweet.....
Dus, jouw haar zit niet meer zo mooi na en nachtje slapen. Of, je moet rechtop slapen, maar dan slaap je niet zo lekker.

Of je de haarlak nu wel of niet in het haar laat, een nachtje slapen komt het kapsel niet ten goede.

Maar mag je de haarlak in je haar laten zitten?
Natuurlijk. Waarom niet? Misschien wordt het alleen een beetje plakkerig op jouw hoofd.
Moet je je haar dan wassen?
Nee hoor. Kam je haren gewoon uit voordat je gaat slapen.

Zelf zou ik de haarlak uitkammen.
Morgenvroeg kam je je haren weer uit en duw je het weer in model (eventueel met vochtige handen).
Vaak krijg je het model er weer goed in.
Weer een beetje nieuwe haarlak over je kapsel en klaar.

Meis, heel veel mensen gebruiken haarlak.
De meeste mensen wassen echt niet dagelijks het haar.
Met een borstelbeurt verwijder je haarlak dus ook.

O ja, ik spuit ook elke dag een beetje haarlak op mijn hoofd.
Hiermee houd ik de nieuwe haartjes in bedwang. Die piepen altijd uit mijn knot, vlecht, staart.
Ik was mijn haar om de 2, 3 dagen.
Mijn haar is lang, gezond, glimt.......
Toegevoegd op 16 februari 2020 22:03: bron
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ja kan eventueel met een slaapmuts op slapen wat van zijde is.
Bij mijn krullen helpt het zo gaan ze niet uit fatsoen als ik een goede haardag heb.
Ik slaap namelijk ook op een zijde kussen. Dat is beter voor mijn haar.
Succes !