Mag een stijltang mee in de handbagage?

Ik reis alleen met handbagage, via TUI, is een stijltang toegelaten om mee te nemen?

4 jaar geleden
in: Haar
5.4K
ronron1212
4 jaar geleden
Tui bepaald dat niet maar de douane controle. Maar een stijltang mag in de handbagage kan ook gewoon in de koffer heb je nooit een probleem.
Utrecht
4 jaar geleden
Ook de douane bepaalt dat niet; die kijkt alleen of goederen (hand of ruimbagage) ingevoerd mogen worden. Het is de -particuliere- security check die je handbagage controleert. Deze is onafhankelijk van de airline waarmee je vliegt.
ronron1212
4 jaar geleden
Er vindt maar een keer een controle plaats van je handbagage en die is na de paspoortcontrole wie dat doet ach daar wordt alleen wel gecontroleerd. De bagage gaat door scanners en wie dat doet ja maar ongewenste artikelen worden zo gevonden.
ronron1212
4 jaar geleden
Er zijn overigens landen waar je tee keer door een controle gaat wie dat daar doet zijn vaak douane of andere bevoegde personen.

Antwoorden (1)

Ja. Wie echt niet zonder zijn of haar föhn, krultang of stijltang kan hoeft zich geen zorgen te maken, want die artikelen zijn gewoon toegestaan in je handbagage.

In principe mag alles mee, behalve als het op de lijst van gevaarlijke – en daarom verboden – voorwerpen staat. Je mag ook een kleine schaar, nagelvijl of pincet meenemen, als het scherpe gedeelte daarvan niet langer dan 6 cm is.