Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat te doen aan te behaarde benen?

Ik heb geen idee wat ik kan doen aan mijn behaarde benen, ik ben 17 en mijn beehaar irriteerd me heel erg omdat het veel is, recht overeind staat en het zwart is terwijl ik zelf niet heel donker ben. Ik vind het gewoon heel lelijk staan. Ik heb het 2x geprobeerd korter te trimmen dmv een scheerapperaat met 4mm opzetstuk maar het groeide binnen een halve week weer terug en dan nog wilder. Helemaal kaal hoef ik ze ook niet! (Het zelfde geld voor mijn bovenbenen en kont maar die maken me niet zoveel uit.)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Haar
5.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Met 17 jaar zit je midden in de pubertijd en begint inderdaad overal haar te groeien (bij de meeste mannen).
Waarschijnlijk wordt het (helaas) steeds meer en komt het op andere plekken ook te voorschijn. Het is heel normaal als je een flinke beharing krijgt in het gezicht, onder de oksel, op de borst en rug, de benen, de billen.......
De ene jongen krijgt meer haar dan de ander en de ene jongen ontwikkelt het eerder dan bij de ander. Helaas is dit genetisch bepaald. Kijk eens naar je vader, opa, broer, neef..... Waarschijnlijk ben jij niet de enige.
Wat kun je er aan doen? Het makkelijkste zou zijn dat je het gewoon accepteert.
Wil je dit niet, dan kun je inderdaad kiezen tussen kaal en trimmen.
Trimmen geeft inderdaad kort plezier en is een tijdrovend klusje. Maak er een ritueel van om dit bijvoorbeeld om de week op zaterdag te doen.
Kaal wil je niet, geef je aan. Toch zou dit een optie kunnen zijn. Het duurt maar een paar dagen en je hebt overal weer korte haartjes staan. Scheren gaat ook veel sneller (gewoon met een mes) en je hebt er langer plezier van.
Dan heb je ook nog kaal met langere duur. Denk aan waxen, harsen, epileren. Alleen loop je dan weken met gladde benen, voordat de groei weer begint. Het is ook pijnlijk (vooral omdat je dik stug haar hebt).
Ik zou gewoon scheren: snel, makkelijk en na een dag of 4 heb je al weer genoeg kleine haartjes.
Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding