Kan je door gezond te eten terug je natuurlijke haarkleur krijgen?

Ik las in een boek dat als je gezond en de juiste dingen eet en drinkt dat je grijze haren terug hun oorspronkelijke kleur kunnen krijgen , klopt dat ?

5 jaar geleden
in: Haar
2.5K
Ritsuka
5 jaar geleden
Zo werkt het niet.
Als een boek zulke dingen beweert, zou ik het gelijk weggooien. Waarschijnlijk staat er nog meer onzin in.

Antwoorden (2)

Nee, niet bij normale door het ouder worden optredende grijsheid. Er is geen wetenschappelijk bewijs dat bepaalde voeding, kruiden, supplementen of natuurlijke producten grijs haar kunnen voorkómen. Je haarcellen gaan gewoon minder pigment produceren naarmate je ouder wordt. Is er uiteindelijk helemaal geen pigment meer, dan krijg je grijs haar. Daar valt niets anders tegen te doen dan het (kunstmatig) te verven.
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
+, Prima antwoord.
Nee hoor, als je haar grijs wordt is dat onomkeerbaar.
Je kunt het wel verven natuurlijk, de rest van je leven.