Hoeveel cm knipt een kapper van je haar af als je zegt dat je de puntjes eraf wil?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Haar
9.2K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dat is niet te zeggen, dat ligt aan de conditie van je haar en het model dat je wilt. Veel mensen gaan naar de kapper om de puntjes te laten knippen, terwijl ze verder niets verandert willen aan het model, meestal vinden zij dat de kapper er teveel vanaf heeft afgeknipt. Dat kun je voorkomen door zelf aan te geven hoeveel centimeter eraf mag, of door aan de kapper te vragen jou te laten zien hoeveel eraf gaat, voordat de schaar erin gaat. Hou wel in gedachten dat de kapper weet wat hij/zij doet en ervoor wil zorgen dat je haar weer in zo optimale mogelijke conditie komt.

Het beste antwoord

Dat ligt volledig aan de kapper en de gezondheid van je haar.. Als je 3 jaar niet naar de kapper bent geweest, kunnen ze er wel 5 cm of meer af halen..als je elke paar maanden gaat zal het zo'n 2cm zijn. 'puntjes eraf' betekent gewoon dat ze eraf halen wat dood (gespleten) Is.. Er is niet echt een standaard lengte voor.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ Al zijn de centimeters die je noemt giswerk, waar voor de meeste klanten van de kapper niets van klopt. Verder prima antwoord.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Klopt, maarja aangezien de vraag specifiek naar cms vraagt dacht ik doe maar even een 'ongeveer' :)