Hoe kan ik mijn haar het best verzorgen?

Ik heb mijn haar 4 jaar lang elke dag gestijld. Mijn krullen zijn helemaal weggezakt en ik heb er spijt van. Wel heb ik nog steeds heel lang haar tot mijn kont maar is mijn haar dunner geworden.

Nu is mijn vraag wat kan ik doen zodat het weer gezonder wordt en dikker.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Haar
1.8K
Ritsuka
6 jaar geleden
Vraag advies bij de kapper
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Het enige dat werkt is een goede knipbeurt en opnieuw beginnen met laten groeien. Producten helpen niet je haar weer dik en elastisch te maken. Kies je niet voor een knipbeurt, dan zal je haar verder splijten en afbreken in de loop der tijd, wat er niet fraaier uit ziet. Na de knipbeurt zo min mogelijk wassen (1 keer per week is ruim voldoende), gebruik daarbij een klein beetje milde shampoo, kam je haar met een grove kam, of de tangle teezer (of een goede imitatie hiervan, veel kappers verkopen ze, hierdoor zal je haar minder snel breken) en laat hitteapparaten in de kast.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je haar niet meer stijlen, vind je dat je haar dan pluizig word maak het haar wat nat. Was je haar niet elke dag maar bijvoorbeeld om de dag (dat doe ik zelf ook) klitten voorzichtig losmaken en niet ruig er doorheen gaan borstelen maar verneem je dat je te veel klitten krijg, laat er een stukje afknippen. Slaap met vlechten ipv los haar. Vooral omdat je haar erg lang is, je gaat er namelijk op slapen en je kan er verstrikt in raken. Als je weer wat slag wil kan je na het douchen het best je haar op een natuurlijke manier laten drogen ipv fönen. Als je haar nog wel wat vochtig is maar niet meer zo nat is kan je het (in)vlechten en er mee slapen. De volgende dag heb je slag als het goed is. Ik hoop dat dit helpt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Speciaal voor het groeien van haar en nagels zijn er vitamine te koop een huismerk is prima. Elke dag innemen is wel aan te raden.

Antwoorden (2)

Föhnen, enkele keer, beter alles puur natuur doen. BV laten drogen zonder andere hulpmiddelen dan een paar grote handdoeken, heb je een beetje haast, dan kun je het vocht deppen en uit het haar drukken met de handdoeken. Eerst een stuk van je haar af, wil je het echt zó lang houden?
Ik zou het tot bh-hoogte laten afknippen en met goede verzorging hopen op herstel van al mijn haar.

Aandacht voor:
Nat haar beter niet kammen of borstelen, eerst drogen.
Geen elastiekjes gebruiken, die zijn funest voor je haar.
Weinig of geen zon, er zijn wel haar verzorgende middelen.
Beschermende olie als je toch af en toe fóhnt.

DO’S EN DON’TS MET JE FIJNE HAREN (bron)

Don’t: je haar veel föhnen en stylen
Do: je haar op de kop föhnen
Do: gezonde en voldoende voeding
Don’t: veel in de zon
Don’t: je haar nat kammen
Do: volumepoeder aanbrengen
Don’t je haar in laagjes knippen
Do: de juiste elastiekjes

Toegevoegd na 11 minuten:
Ook: de gewoonte om elke dag of om de dag je haar te wassen: beter niet doen, ook niet met 'elke dag shampoo'. Een keer per week is goed met gewone shampoo, niet teveel gebruiken. Als haar vaak gewassen wordt, wordt het ook sneller vet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb enkele jaren geleden hetzelfde gehad. Ik föhnde en stijlde mijn haar elke dag met het gevolg dat ze helemaal kapot waren.. Ik heb toen mijn haar een heel stuk laten knippen (zeker 25 cm). Dit was natuurlijk niet fijn maar ik moest wel, zo kapot haar kan zich niet meer zelf herstellen.. Nadien heb ik dan een Steampod aangeschaft en mijn haar enkel hiermee gestijld. Beste aankoop OOIT! Het kost wel wat geld maar mijn haar is super gezond nu, ik kan ze toch nog stijlen (of krullen) zonder dat ze kapot gaan. Ook een aanrader is vaak van shampoo (en conditioner) wisselen. Ik heb 3 verschillende shampoo's en conditioners in mijn douche staan en zo wissel ik af. Dit helpt heel goed!!!