Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe kan het dat donkerbruin of zwart haar grijs lijkt wanneer het heel kort is?

dan bedoel ik echt gemillimeterd haar, stand 1 of 0 in de tondeuse

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Haar
1.1K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je haar grijs wordt, begint dat in de wortel, daar wordt geen/minder pigment aangemaakt, vanuit de wortel groeit je haar door de hoofdhuid. De nog langere haren blijven dan donker over de lengte, maar de haren worden aan de onderkant grijs. Zodra je het haar afscheert zie je alleen nog de onderkant van het haar, wat grijs is.
Als dit het geval is (kan ook voorkomen in de tienerjaren) dan is de kans groot dat je vader of opa dit ook rond jouw leeftijd heeft gekregen, vraag het eens na in je familie.
Ben je nog niet toe aan grijs haar, dan kun je dit verbergen met Just for men, een haarkleuring die alleen dekt op grijs haar en in 5 minuten op kleur is:
https://www.deonlinedrogist.nl/just-for-men-m-478.html?cross=0&utm_source=bing&utm_medium=cpc&utm_campaign=%5BNL%5D%20Merken%20-%20Just%20for%20Men&utm_term=just%20for%20men&utm_content=Just%20for%20Men
Dit product is bij iedere drogisterij te koop. Hou er rekening mee dat als je hieraan begint, je het regelmatig bij moet houden.
Utrecht
6 jaar geleden
omdat je blanke huid er dan doorheen schijnt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@crea nee dit is niet het geval, ik bedoel het lijkt grijs, maar het is het niet echt, wanneer ik lang haar heb is dit niet zo en is de wortel van mijn haar, net als de rest van de haren niet grijs maar gewoon bruin, het lijkt alleen zo, bij iedereen trouwens als je donker haar hebt dat het grijs is omdat het zo kort is maar ik vroeg me af waarom.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De lichtval op je hoofdhuid kan je haar ook lichter doen lijken als het gemillimeterd is, je hoofdhuid glanst wat en door de spiegeling daarvan reflecteert dat tegen je haartjes. In het duister zullen je haren dan wel wat donkerder zijn. Ik kwam niet direct hiermee, omdat zo donker haar dan meestal een oranje gloed vertoont.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Om eerlijk te zijn, is mij dat nog nooit opgevallen. Ik vond ook zo snel niks op internet hierover, maar het enige wat ik mij kan bedenken is misschien, omdat je de hoofdhuid dan meer ziet? Misschien lijkt het daarom een andere kleur te hebben.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding