Wat te doen bij droog haar?

Paar dagen na het douchen heb ik altijd droog haar. Ik heb verschillende soorten shampoos gebruikt maar zo te zien werken ze niet goed. Ik heb best lang haar dus weet niet of het daar aan ligt. Ook gebruik ik haar olie, het helpt een klein beetje maar niet veel. Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Haar
1.5K
Amadea
6 jaar geleden
Je haar minder vaak wassen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gebruik neutrale hydraterende haarproducten (shampoo, cremespoeling, maskers)
Vermijdt de föhn, krultang en stijltang.
Masseer de hoofdhuid regelmatig, door het haar daarna te borstelen verdeel je de natuurlijke vetten door het haar.
Vermijdt water warmer dan 37 graden, spoel je haar bij voorkeur uit met koeler water en was het maximaal 2 keer per week, al is minder nog beter.
Droog haar is breekbaarder dan normaal of vet haar, vermijdt daarom ook strakke elastieken, haarbanden en dergelijke.

Antwoorden (2)

Wat ik altijd doe is olijfolie met eigeel en honing of avocado mengen een paar uur voor ik ga douchen werkt als een wondermiddel je kan ook alleen de ingrediënten gebruiken die je hebt mits het allemaal natuurlijke producten zijn probeer ook niet te vaak je haar te wassen veel water drinken en eiwitten eten
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Door alle chemische middelen in shampoo's tegenwoordig reageren onze huid/haren door bv erg vet of erg droog te worden. Hierdoor gaan we weer een andere shampoo of conditioner gebruiken en wordt het vaak nog erger en ook wassen we het veel te vaak.
Probeer eens met groene zeep (Driehoek bv), goedkoop, onschadelijk en milieuvriendelijk. Zonder al die chemische rommel is het veel beter voor je haar en je huid. Te koop bij de Jumbo en AH voor minder dan een euro. Geef je huid en haar wel de kans om te wennen, dit is niet van vandaag op morgen opgelost.

Vroeger groen, gemaakt van hennepolie, nu wordt het gemaakt van goedkope plantaardige olie. Door deze olie is deze zeep erg milieuvriendelijk en niet schadelijk voor bv de huid.

Toegevoegd na 2 minuten:
Niet meer föhnen/krultang en dagelijks wassen.