Hoe kun je kaalheid bij een man voorkomen?

Oke, Ik ben 19, heb een volle bos haar en vertoon geen enkele tekenen die er op wijzen dat ik aan het kalen ben.
Toch zijn de meeste mensen om mij heen hun haar al aan het verliezen (mannen 19-21 jaar), en aangezien de linkerkant van mijn famillie behoorlijk kaal is - ben ik toch aardig bang voor het onvermijdelijke.
Is er een shampoo, een pil, of een ander middel wat kaalheid kan voorkomen?

Je kan maar beter vroeg beginnen...

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Haar
2.2K
Ritsuka
7 jaar geleden
niet te veel stress
gezond eten (met genoeg groente en eiwitrijke voeding)
voldoende slapen
voldoende bewegen en sporten Dit is voor je hele lijf goed, waaronder je haar.
Utrecht
7 jaar geleden
maar je wordt er evengoed kaal van als het in je genen zit....
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ik ben het eens met Utrecht. Wanneer het erfelijke kaalheid betreft dan is er niets aan te doen.

Het beste antwoord

hoi Clickem,

haargroei wordt belemmerd door het mannelijk hormoon testosteron.
ook vrouwen hebben dit hormoon, maar in veel mindere mate. vrouwen worden ook kaal. er is nóg een verschil, vrouwen worden gelijkmatig kaal over het hele hoofd. mannen alleen bovenop, houden een 'kastrandje' over.

je kan shampo gebruiken, maar dat verlaagd niet je testosteron niveau.
bedenk: testosteron maakt je mannelijk, hoe meer, T des te meer man!
kale mannen zijn dus echte mannen! (en ja, ik ben ook kaal)

heb je er toch een hekel aan, er zijn pruiken en petjes. afhankelijk van je portemonnee, kies je voor pruik of pet. (dure) shampo's helpen niet, als dat wel zou helpen waren er geen kale mannen meer! natuurlijk heb ik ook liever een kop met haar, maar ja, lieve broodjes worden niet gebakken, zij mijn moeder altijd.

accepteer hoe je ben, (of zal worden) en wees lief voor iedereen die je niet pest!

groeten, Dré
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
paulus811
7 jaar geleden
Als ik een probleem met kaalheid zou hebben (gelukkig heb ik nog geen probleem op mn 51e) zou ik haartransplantatie overwegen. Dat lijkt me een beter alternatief dan een petje, vooral op het werk :-)

Andere antwoorden (4)

Middelen met minoxidil in bijvoorbeeld lotion- of shampoovorm kunnen helpen om haaruitval te voorkomen. Minoxidil verbeterd en stimuleert de haarzakjes waardoor het haar beter groeit.
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Goed antwoord, als je hiermee begint, moet je het ook blijven gebruiken, anders verdwijnt het effect direct.
paulus811
7 jaar geleden
dat het niet bij jou werkt vijfmeter, wil nog niet zeggen dat de werking niet is aangetoond. Wel fair dat je de - onderbouwd. Het is wetenschappelijk bewezen dat minoxidil in 80% van de gevallen werkt, dus in 20% van de gevallen niet. En tot die laatste categorie behoor jij kennelijk, maar het maakt mijn antwoord daarmee niet fout.
Nee. In hoeverre je kaal wordt, hangt af van je genen. De ene wordt al vroeg kaal, de ander later of helemaal niet. Je kunt haaruitval vertragen, maar dit voorkomt niet dat je kaal wordt.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hallo,

Shampoo is inderdaad een goeie optie.
Ik raad cafeïne shampoo aan.
Echter omdat je het alleen boven op je hoofd heb zou ik aanraden het alleen boven op te smeren.
Daar zijn de haarzakjes wat dunner en die hebben dus meer cafeïne nodig.
De zijkanten zijn niet van belang en het scheelt weer een beetje shampoo, dat raad ik dus af.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
svetivlas
7 jaar geleden
Als er middelen waren had ik die wel gevonden, want ik heb een klein kapitaal er aan uitgegeven en was eind 30 zo kaal al een biljartbal.
Mij vader was het, mijn broer niet, ik wel en mijn zoon begint ook al tekenen te vertonen. Als je vroeg wil beginnen, begin dan met sparen want haarimplantatie schijnt wel te werken.
Van castor olie word beweerd dat het het haar sneller laat groeien en dikker maakt. Het is over het algemeen nog niet wetenschappelijk bewezen maar er zijn verschillende dingen die erop wijzen dat het helpt bij de bevordering van haargroei.
Gebruik het een paar keer per week als haarmasker. Zorg dat je het aanbrengt op de hoofdhuid, op het haar zal het geen zin hebben, laat het minimaal een kwartier zitten en spoel het daarna grondig uit. Je kan er ook voor kiezen om het 's avonds aan te brengen en 's morgens uit te spoelen.
Castor olie is o.a. verkrijgbaar bij de Holland & Barrett.