Is er een praktische manier om je eigen haren te knippen?

Ik moet nu elke keer naar de kapper of iemand thuis dit voor me laten doen. Dit terwijl ik gewoon een heel simpel kapsel wil ; met een tondeuse millimeteren. Het probleem ligt hem vooral aan de achterkant en langs mn oren, omdat ik het daar niet goed kan zien. Is hier een handige oplossing voor als je dit in je eentje wilt doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Haar
1.8K

Antwoorden (3)

Als je helemaal kort doet is het vrij makkelijk maar als je het alleen van zij en achterkant kort wil, word het moeilijker, maar het kan zeker maar het kost wel wat moeite en ervaring om het mooi te doen, zowiezo met spiegels werken en je moet goed gevoel van symmetrie hebben. ik laat het altijd door nijn vader doen,maar als je het zelf wil dien moet je eens op youtube filnpjes zoeken staan er zat om het te leren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gebruik een losse staande spiegel. Ik heb een grote make-up spiegel die ik kan omklappen van normaal naar vergrotend. Beetje experimenteren met waar je hem neerzet; ik zet hem in de badkamer op de wasmachine. Beetje door de knieen, omdraaien met je rug naar de wastrafelspiegel en kijken in de losse spiegel. De eerste keer is het een beetje raar maar bij mij werkt het prima. Ik doe mijn haar zo al jaren en ik ben een vrouw! De nekhaartjes scheer ik weg met de ladyshave ( de tondeuse of je scheerapparaat kan natuurlijk ook). Eerst even voelen waar nog iets zit. Eigenlijk gaat het altijd prima. Het scheelt een vermogen aan kapperskosten. Heel jammer voor hen, maar mijn portemonnee is niet zo dik.

Toegevoegd na 1 minuut:
Oja, ik heb laatst bij de Slegte een prima boekje over zelf haar knippen gekocht. Dus als je eens langs die winkel komt, kan je het even inkijken voor tips, Het kostte overigens drie keer niks.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik millimeter al jaren:
Kleinste kammetje erop. Af en toe in spiegel kijken
Hoofd in wasbak en dan met de tondeuse. Eerst hoofd rondom van boven naar beneden. Dan bovenop van voor naar achter.
Dan alles de andere kant op.
Dan hoofd rondom van links naar rechts en van rechts naar links.

Dan kammetje eraf en bij de oren tondeuse iets schuin houden en daar de moeilijk bereikbare haren verwijderen.

Controle.

Uithangende neusharen verwijderen en klaar is kees.

Douchen om losse haren te verwijderen.