Is elke dag je haren wassen slecht voor je haar?

En dan bedoel ik geen"elke dag shampoo's".
Want ik was elke dag mijn haar en heb heel erg pluis haar wat nooit mooi zit. Alleen als ik het stijl is het mooi... Maar anders ziet het er heel onverzorgd uit..
Heel pluizig. Komt dit door het elke dag wassen of is dit gewoon mijn 'haarstructuur" ofzo:P
Wat kan ik er aan doen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Haar
3.4K

Antwoorden (6)

Minder vaak wassen
Al ruikt je shampoo nog zo lekker, was je haar niet elke dag! Je hoofdhuid raakt dan min of meer verslaafd aan de shampoo. Als je het dan een dag niet wast, wordt het vet.

Toegevoegd na 3 minuten:
Was je haar niet teveel. Shampoo is niet zo lief voor je haar als je misschien wel denkt (zie hieronder bij punt 3). Twee à drie keer per week is voldoende. Ben je gewend om je haar elke dag te wassen omdat het zo'n lekker fris gevoel geeft, probeer dan eens een paar wasbeurten te vervangen met gewoon spoelen. Maak je haar nat maar 'martel' het niet elke dag met shampoo.

Plaats op:

Shampoo kun je vergelijken met zeep. Het is de bedoeling dat shampoo je haar schoon maakt. Als je dit weet, kun je je wel voorstellen dat shampoo - hoe goed de kwaliteit ook is - toch een klein 'agressief' elementje moet hebben. Anders wordt je haar immers nooit schoon. Gebruik daarom nooit teveel shampoo (je kunt beter uitschieten met de balsem dan met de shampoo). Wil je het helemaal volgens het boekje doen dan breng je de shampoo ook niet direct op je haar aan, maar leng je de dosis shampoo die je gaat gebruiken eerst in een bekertje aan met wat water. Zo voorkom je dat je haar direct in aanraking komt met geconcentreerde shampoo.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oke, kan dat dan na een tijdje ook weer minder worden?
Maar eigenlijk is mijn vraag, of mijn haar door de shampoo zo pluizig word.
Weet je daar ook een antwoord op?
fremar
13 jaar geleden
het föhnen en drogen en het gebruik van styling producten
zijn de hoofdredenen
http://www.kapsels.net/tips/pluizighaar.htm
Je kan een anti-pluis créme kopen. Als je hebt gedoucht doe je dat in, dat je haar nog vochtig is. En voor het slapen gaan kun je je haar kammen en een créme in doen zodat als je wakker wordt nog in model zit. En dan hoef je ook niet te douche. Eigenlijk mag je haar maar 1 keer in de week wassen. Maar dat vind niemand zo fijn, maar elke dag is echt heel slecht voor je haar.

Andrelon heeft een goede ant-pluis créme
En ik gebruik zelf dat voor het slaapgaan niet, maar Andrelon heeft het ook.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik jou was zou ik het echt minder vaak wassen, en dan na het wassen een haarmaskertje gebruiken.

Als je het zo vaak met de styletang bewerkt, wordt het vanzelf pluizig. Het ziet er even mooi uit, maar daarna wordt het weer een bos pluisjes. Je kunt er beter een beetje een vettig product in smeren (gelwax bijvoorbeeld) om je pluisjes onder controle te houden, of zo'n spray tegen pluizen. En de styletang alleen gebruiken voor speciale gelegenheden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het doel van het wassen van het haar is om hoofdhuid en haar te reinigen. De meest ideale shampoo reinigt de hoofdhuid zonder te irriteren of de natuurlijke vetten van het haar en hoofdhuid aan te tasten. Daarom moet een ideale shampoo een zuurgraad hebben (Ph waarde) van minder dan 7 (zwak zuur).
Jouw haar kan doordat je het elke dag wast zijn uitgedroogd als je een shampoo met te hoge zuurgraad gebruikt. De eerste stap om dit probleem op te lossen is de aanschaf van zo'n ideale shampoo.
Droog haar heeft geen pH waarde. Alleen nat haar heeft een zwak zure pH waarde tussen de 4,5 en 5,5. Zwak zure producten regelen het dichttrekken van de buitenste haarschacht met als gevolg:
Verminderde kans op uitdrogen. Daardoor krijgt het haar weer zijn natuurlijke glans. Toename van de elasticiteit. En minder knopen in het haar.
Vervolgens is het aan te raden wekelijks gebruik te maken van een goede conditioner. Het beste is een conditioner op crèmebasis.
13 jaar geleden
of dat door t wassen komt wee ik nie, wel weet ik dat als je zo vaak je haar wast dat t heeeeeeel snel vet word, het best kun je je haar 2 tot 3 keer in de week wassen.als je dat even vol houd word je haar minder snel vet en verzorgder, met te vaak wassen word t haar aangetast
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het ligt natuurlijk deels aan je de structuur van je haar, maar iedere dag je haar wassen is absoluut niet goed (heel stiekem doe ik het zelf ook), zelfs niet met iedere dag shampoo. Het kan vettig worden als je je haar dan een dag niet wast omdat je gewend bent om iedere dag je haar te wassen, maar daar went je haar vanzelf wel aan. 1x in de 2 dagen is zeker genoeg.