Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe ga je van donkerbruin/zwart haar naar blond?

Zou wel wat tips kunnen gebruiken

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Haar
17.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Had ik ook, veel donkerbruin verven maakt zwart, toch haha.
Ik wilde het lichter maar de overgang naar blond is te groot. Je uiterlijk veranderd enorm. Ga naar de kapper en doe het in etappes, steeds lichter laten kleuren. Om het alvast lichter te laten worden vóór de kapper kan je met head en shoulder wassen, geeft een prima lichter resultaat.
Succes!
(Lees meer...)
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Ik heb zwart haar en merk dat genoeg zorgen ervoor zorgdragen dat mijn haar (bejaarden)blond wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hahaha, ja dat kan natuurlijk ook! Leuk antwoord.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Staat gedistingeerd bij een man hoor.+
Dat wordt wel heel moeilijk. Ik zou er mee naar een kapsalon gaan. Zij kunnen je goed advies geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je zult eerst je haar moeten ontkleuren en dan pas blond kunnen maken. Het hele proces is niet echt goed voor je haar, dus als je het zeker weten wilt doen, dan zou ik idd naar de kapper gaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
door te blonderen,maar laat dat aan een kapper over voordat je met een oranje koppie over straat loopt..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat moet je helemaal niet zelf gaan doen want donker naar blond is niet zo eenvoudig, van blond naar donker wel.
Je haar zal vreselijk er onder lijden omdat er blondeermiddel inzit. En de beste oplossing is dat de kapper dit doet.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Precies +1
Ik heb een klein jaar geleden mijn haar laten ontkleuren.
Als je van een donkere kleur naar blond wilt, moet je het eerst LATEN ontkleuren, anders word je groen of oranje.

Voorheen had ik mij haar kastanje bruin en wilde het niet meer verven.
Graag wilde ik mijn eigen kleur, grijs/wit ..
Niet ene kapper wilde dit doen, totdat mijn dochter mij vertelde dat de Kinki kapper dit wel deed.
Nou, daar ben ik dus heen gegaan en inderdaad, zij deden het wel, en met een verbluffend resultaat.
Het ontkleuren duurde 55 min èn ik was daarna blond, wat ik met een speciale shampoo moest wassen, om het blond er uit te wassen, om mijn witte koppie terug te krijgen.
Mijn haar heeft helemaal niets te lijden gehad na die ontkleuring, het is nog net zo zacht als voorheen.
Mijn advies is dus , ga naar de Kinki kapper, die weten er echt raad mee èn..ze knippen je naar de laatste mode.
Je kunt er ook eerst heengaan en om advies vragen.
Het lijkt haast wel een reclame boodschap, maar ik werk er niet hoor, ik ben er alleen zo blij mee :)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog een stem voor "ga naar de kapper!"

In donkerbruin/zwart haar zitten veel kleuren, waaronder vaak roodtinten, een kleur die veel moeilijker uit haar komt dan de astinten. Het gevolg als je zelf aan het ontkleuren slaat: het risico dat je eruit ziet als Bassie. Oranje en pluizig. Zoals ik helaas weet uit ervaring. De kapper is er vervolgens een hele middag mee bezig geweest om de kleur te herstellen, en de schade was onomkeerbaar.

Een goede kapper kan je haar wél goed ontkleuren, met minder schade.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ga naar een goede kapper, ik heb het zelf ook gedaan, en zelfs 2 van de 3 kappers konden het niet! Zo moeilijk is het dus.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen flauw idee..
Chek deze link even anders
http://www.kapsels.net/haarvragen2/blond.htm
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding