levenloos.
want als je haar dood zal zijn dan zou je haar geleefd hebben :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je haar heeft ook geleefd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is onzin djangogroen. Als je haar niet leeft kan het ook niet groeien en kan het ook geen kleur hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry Djangogroen, Zo hard bedoel ik het helemaal niet. Eigenlijk is het best lastig. Als je de haar zelf (dus niet de cel) ziet als een geheel externe laag, net als de nagels, dan heeft de haar nooit geleefd.
Hoofdhaar en nagels bestaan uit dood hoornmateriaal. Een haar ontstaat uit een zakje, dat samen met een talgklier een haarfollikel vormt. Op het behaarde hoofd is de levensduur van een haar drie tot zes jaar. Van de 100.000 tot 150.000 haren (het juiste aantal is een genetisch bepaalde factor) op het menselijk hoofd bevindt zich 85 procent in de groei (anagene fase), 1 procent in de overgangs (katagene fase) en 14 procent in een rustfase (telogene fase), waarna het haar uitvalt. Daarna begint de haarfollikel aan een nieuwe groeicyclus.
Haar is dus eigenlijk van dode resten gemaakt materiaal wat nog drie tot zes jaar een vorm van leven vertoont.
13 jaar geleden
Haar is ''levenloos''
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
levensloos of eigenlijk leeft het wel he.het is een deel van jou en jij leeft.maar ja het is levensloos opzichzelf ja:P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je haar is levenloos. Als je haar dood zou zijn, zou het er nu totaal niet meer uit zien!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een haar is niet dood maar bestaat uit hoornmateriaal.
Dit materiaal bevat geen zenuw. Daarom voel je ook geen pijn als je het moet knippen, evenals nagels.