Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan een kapper bij iemand de haren uitdunnen? Hoelang duurt het totdat het aangegroeid is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Haar
6.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

De kapper heeft hiervoor een speciale schaar waarbij de ene haar wel en de naastgelegen haren niet worden geknipt.

Haren groeien ongeveer een 1- 1,5 cm per maand. Dus als een kapper 3 cm afknipt is dat niet binnen een maand aangegroeid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kapper bewerkt dan plukken met de effileerschaar (zie eerste antwoord) totdat het gewenste resultaat is bereikt. Afhankelijk van de lengte van je haar kan het maanden tot jaren duren, voordat alles weer op lengte is. Maar de dikte kan binnen een paar maanden alweer voelbaar terugkomen, omdat de kortere haartjes langer zijn geworden.
Ik heb zelf kort haar en heel erg dik. Ik laat het zeker elke 2 maanden uitdunnen, anders heb ik een gigantische coupe waar niks mee te doen valt. Is er te weinig uitgedund dan merk ik na een maand al dat het weer voller wordt. De doorgroeiende korte haartjes 'liften' dan de rest waardoor het weer vol voelt.

Kortom, wil je je haar laten uitdunnen, ga naar een goeie kapper. Deze zal het beste met je coupe voorhebben. Wees kritisch en durf te zeggen als het niet bevalt. Bij dik haar, zoals bij mij, blijkt na het droogfohnen bijvoorbeeld dat het vaak nog te weinig is uitgedund, gewoon zeggen en laten bijwerken tot tevredenheid.
Veel betere kappers geven ook een tevredenheidsgarantie gedurende een aantal weken, bijvoorbeeld Cosmo.

Succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding