Hoe kun je hondsdraf in een wei op een biologische manier bestrijden?

Handmatig uithalen is geen optie omdat er veel te veel instaat

12 jaar geleden
in: Tuin
14.1K

Het beste antwoord

Gras groeit op voedzame stikstofrijke grond met een goede structuur.
Hondsdraf, groeit op vochtige arme grond met een slechte structuur.
Je zou dus zeggen, ga de wei bemesten, dan wordt het voor gras beter en voor hondsdraf slechter.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
prima antwoord Ed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dank je.
flyingcrow
12 jaar geleden
Een goede tip ik zal hem doorgeven!+ Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Biologisch is er geen manier om hondsdraf te bestrijden in een wei. Daar hoort de hondsdraf thuis.

Het is een wortelonkruid en bodembedekker en zeker bij grote oppervlakten is chemische uitroeien het enige wat helpt. Daarmee roei je meer leven uit dan alleen van de hondsdraf overigens.

Het is erg ongebruikelijk om in een wei onkruid te bestrijden en al helemaal als je het biologisch wilt doen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Als er paarden in de weide staan vraag ik me af of ze de hondsdraf wel zullen eten. Volgens mij doen ze dat niet.

Dicamix-G vloeibaar van Luxan van DCM (De Ceuster Meststoffen) is heel goed om hondsdraf te bestrijden, maar is zoals gezegd chemisch en de paarden moeten het gras dan ook niet eten.