Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik het'weer' uit de tuinstoelkussens?

Er zitten zwarte plekjes in de tuinstoelkussens.
Kan ik die er nog uit krijgen?Zo ja,hoe dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
40.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Als ze machine wasbaar zijn, zou je ze in de wasmachine kunnen wassen. Maar ik ben bang dat schimmelvlekken er niet helemaal uit gaan.

Er zijn ook speciale middelen tegen schimmel en weervlekken voor tentdoeken en zonneschermen, misschien kun je dat proberen.

Vraag ernaar bij een doe-het-zelfzaak of drogist.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Nee, mijn ervaring is dat dat er niet meer uit te krijgen is. Je kunt het nog proberen met vanish, in de was machine erbij doen, als je de hoezen wast, maar dat kan natuurlijk alleen als je die eraf kan halen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niet. Heb het zelf gehad en er diverse middeltjes voor gekocht, maar zonde van het geld. Nieuwe aangeschaft.

Als je de kussens opruimt, leg ze dan niet nat/vochtig weg en niet op elkaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die krijg je er nooit meer uit.
Die zijn er als het ware ingebrand.
(Lees meer...)
13 jaar geleden
Het ligt eraan hoe erg het is. Als het hele kleine plekjes zijn, en niet veel, kun je ze behandelen met een middel ertegen (drogist) en ze daarna wassen.
Als het grote plekken zijn en veel, dan zul je na het wassen merken dat de ergste plekken weg zijn - maar de stof op die plekken ook, opgevreten door die schimmel.
Als je het wegkrijgt en de kussens zijn nog acceptabel: zorg ervoor dat je ze goed droog bewaart, zodat het niet opnieuw gebeurt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
helaas, die krijg je er nooit meer helemaal uit.
wassen geeft wel een vermindering maar het mooie is van je kussens af.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding