Heb ik een visum nodig als ik31 dagen ga backpacken in Thailand?

Het lastige van de situatie is: als je tot 30 dagen verblijft: geen visum nodig. Ik verblijf 30 dagen en 2 uur 50 minuten. Ik stijg namelijk 's nachts om 2.50uur weer op terug naar NL. Deze nacht gaat sus officieel de 31e dag in. Maar ik ben dus wel de30e dag al op het vliegveld. Ik ga als vrouw alleen backpacken dus wil niet in de problemen komen. De ambassade mailt mij alleen: tot 30 dagen geen visum nodig.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Vakantie
Erna55
8 jaar geleden
Bij een verblijf van langer dan 30 dagen is een visum nodig.
Ook al is je verblijf maar een paar uur langer.

Antwoorden (1)

Als je per vliegtuig Thailand binnenkomt kun je een visumvrije entree van 30 dagen krijgen. Dit visum is in Thailand te verlengen met 15 extra dagen, voor 1,900 bath. Het lijkt mij raadzaam dit wel te doen.
Amadea
8 jaar geleden
Erna55
8 jaar geleden
Wanneer je geen visum hebt, hoe moet je die dan verlengen ?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Moet ik dit dat thuis al aanvragen of kan ik in Bangkok anders eens naar Nederlandse ambassade gaan om na te vragen en het daar kopen?
Amadea
8 jaar geleden
@Erna55: dat krijg je op het vliegveld in Thailand waar je arriveert door middel van een stempel in je paspoort.
@L1986: dat kun je doen bij een Thaise ambassade of consulaat. In Nederland zit de ambassade in Den Haag, en kun je het consulaat vinden in Amsterdam. In België zit de ambassade in Brussel en het consulaat in Antwerpen. Maar dat is niet gratis en je moet een pasfoto meebrengen. Je kunt beter in Thailand naar een immigration office, die zitten in Bangkok, Chiang Mai en Koh Samui.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ach, het valt me vanavond pas in dat ik eendagsvlieg reis op de heen weg. Dus dat betekent dat ik dag later aankom en dus wel 30 dagen daar ben! 29 dagen en een kleine 3 uur om precies te zijn ;)