Als je een NS Ov. Kaart gebruikt, kan je dan nog 3 gasten meenemen met korting? Zo ja hoe doe je dat dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Vakantie
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je helemaal overgaat op OV-chip en je hebt al een kortingsabonnement dan activeer je de OV-chip die al sinds een paar jaar in het kortingspasje zit. Je kunt zien of de chip erin zit als het roze logo links boven op je kortingskaart staat. Heb ik ook gedaan, je hoeft helemaal geen nieuwe OV-chipkaart te nemen als je al zo’n kortingspasje hebt. Je moet bij er bij het activeren wel om denken om ook het kortingsproduct op de chip laten activeren, anders betaal je bij in- en uitchecken gewoon vol tarief!

Antwoorden (4)

Voor de mensen die je mee wilt laten reizen moet je gewone papieren kaartjes met korting uit de automaat trekken, jouw OV-chip kortingskaart maakt dat zij met korting mee mogen reizen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat snap ik maat hoe gaat dat als je helemaal over gaat op Ov. Dus geen kaartjes meer etc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat kan dus (nog) niet. Op de NS website:
"Samenreiskorting is niet ingevoerd in het OV-chipkaartsysteem. Wilt u in de voordeeluren medepassagiers (max. drie) meenemen voor 40% korting, dan kopen zij voorlopig gewoon papieren treinkaartjes. Zelf kunt u dan wél reizen op saldo. "
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je geeft zelf aan dat het dus wel kan: de NS-site geeft precies de oplossing die ik aangeef! Lees de letterlijke tekst van de laatste zin van je eigen reactie!
Alleen als de papieren kaartjes niet meer gebruikt kunnen worden (over 1 1/2 jaar op z'n vroegst) dan houdt het op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+1 antwoord op de vraag, zoals deze is gesteld, is correct.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je helemaal overgaat op OV-chip en je hebt al een kortingsabonnement dan activeer je de OV-chip die al sinds een paar jaar in het kortingspasje zit.
Heb ik ook gedaan, je hoeft helemaal geen nieuwe OV-chipkaart te nemen als je zo'n kortingspasje hebt.
Je moet bij er bij het activeren wel om denken om ook het kortingsproduct op de chip laten activeren, anders betaal je bij in- en uitchecken gewoon vol tarief!
nee dat kan alleen met een kortingskaart,niet met een ov jaarkaart

bij een kortingskaart koop je gewoon 3 kaartjes met korting
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je een voordeelurenabonnement of jaarabonnement hebt kun je of gewoon aan het loket of bij de automaat 3 medereizigers met korting meenemen.

heb je met een ov jaarabonnement ook korting voor medereizxigers
U krijgt Samenreiskorting voor maximaal drie reisgenoten (uzelf dus niet meegerekend) als u een NS-Privilegepas, Voordeelurenabonnement, NS- of OV- Jaarabonnement, Jaartrajectabonnement of Studenten OV-chipkaart heeft. Uw reisgenoten reizen dan in de voordeeluren op hetzelfde traject en in dezelfde klasse met 40% korting met u mee. U bent voor het reizen met korting niet gebonden aan het traject van uw NS Jaartrajectabonnement.Voordeeluren gelden vanaf 9.00 uur 's ochtends op doordeweekse dagen en in het gehele weekend, op feestdagen en in de maanden juli en augustus.
Bronnen:
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Maar hoe krijgen die medereizigers dan de korting op hun ovchipkaart verrekend?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De medereizigers moeten niet inchecken met hun gewone OV-chipkaart, die moeten papieren kortingskaartjes uit de automaat trekken.
Ze hebben dan recht op de korting omdat jij ze met jouw OV-chip kortingspas laat meereizen.
(Je moet zelf wél gewoon in- en uitchecken!)
Amadea
12 jaar geleden
En over anderhalf jaar dan, als er geen kaartjes meer zijn?
Ceeve
12 jaar geleden
aansluitend bij het antwoord van koosknip, dan zal ns wel geregeld hebben dat je die korting op je ov kaart kunt laden, zoals je die nu ook al moet activeren om te kunnen gebruiken
Volgens mij kun je maar 2 mensen met korting met je mee laten reizen.
Deze mensen kunnen dan als ze een kaartje kopen, voor de optie ''met korting'' gaan.
Ze krijgen dan 40 procent korting.
Ik weet niet precies of deze regeling aan bepaalde tijden gebonden is, dus dat zul je nog even moeten navragen. ( Bijvoorbeeld bij de klantenservice balies op stations, of op internet).