Is het strafbaar als een schoolgenoot zomaar in je tas kijkt of eten pakt?

Vandaag waren ik en me beste vriendin een zak snoep aan het eten. Komt er eentje naar ons toe (we weten wie hij is maar we zijn geen vrienden met hem) en zonder te vragen pakt hij onze zak snoep en rent hij weg. We zijn van plan om morgen naar een leraar te gaan, want dit is niet de eerste keer, maar ik vroeg me af is het strafbaar en kan je om dit aangifte doen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
erotisi
7 jaar geleden
gewoon diefstal lijkt me....en dat is strafbaar en kun je aangifte van doen.
Ivana
7 jaar geleden
Dat handel je onderling op school af. Samen met een mentor of leraar.

Antwoorden (1)

Dit is een misdrijf dat valt onder artikel 310 WvS.
Je kunt hiervan aangifte doen en samen met je vriendin zeker, want dan heb je een getuige van dit misdrijf.