Het Chinese Volksbevrijdingsleger is het leger van de Volksrepubliek China. Het is het grootste leger ter wereld en heeft een marine, een luchtmacht en strategische nucleaire krachten.

Het Volksbevrijdingsleger werd opgericht op 1 augustus 1927, als militaire tak van de communistische partij in China en werd het Rode Leger genoemd tot juni 1946.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

qua omvang China, qua slachtkracht de USA
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt alle info vinden in het ciahandboek dat is redelijk actueel
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoe is slachtkracht meetbaar?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de Amerikanen hebben de meeste atoombommen ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk naar de vloot en luchtmacht omvang. Nucleair potentieel, ruimte bewapening. Het aantal oorlogen waar toe zij in staat zijn tegelijk te voeren. Is geen ander land die daar aankomt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nogmaals +1 als het kon!
In abssolute aantallen China gelet op vuurkracht de Verenigde staten en per hoofd van de bevolking ongetwijfeld Israel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn meer landen met levenslange dienstplicht en goed bewapend, dus of Israel per hoofd v/d bevolking echt zo hoog staat.
China heeft het grootste leger ter wereld.