Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Antwoorden (8)

Ervan afblijven of snuiten.

Nooit (teveel) in je neus pulken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na een operatie heb ik ook altijd een flinke kost in mijn neus gehad. Maar na een tijdje kwam een vriend van mij met de rhino horn. Op het begin is het echt wennen, maar uiteindelijk is het echt geweldig.

Hier vind je wat meer info:

http://www.google.nl/search?q=rhyno+horn&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&ie=UTF-8&oe=UTF-8&sourceid=ie7&rlz=1I7ADRA_nlNL409&redir_esc=&ei=Zs-XT9iiJsOd-Qbg2dzkBg#hl=nl&rls=com.microsoft:nl:IE-SearchBox&rlz=1I7ADRA_nlNL409&sa=X&ei=Zs-XT_OXKcef-wbXysjkBg&ved=0CEQQvwUoAQ&q=rhino+horn&spell=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.,cf.osb&fp=9f1619a185a3a7fd&biw=1156&bih=675
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
de korstjes laten zitten
om het te verzachten er wat vaseline op smeren
helaas moet je wachten tot ze zelf weer loskomen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt bij de drogist een simpele neusspray kopen die alleen zout water bevat.
Kost weinig, zitten geen medische stoffen in en spoelt je neus goed schoon.
http://www.stuntdrogist.nl/gezondheid_natuurlijk/idyl-huismerk-neusspray-volwassenen-0.1-_1_185549

Of die van het Kruivat.


En verder er van af blijven.
Sprayen, voorzichtig snuiten en verder niks.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb het ook een tijd gehad, zeer hardnekkig. Met pulken ook steeds pijnlijk een stukje huid meenemen, en daar weer een nieuwe korst op. Naar de dokter gegaan die mij een zalf voorschreef en die hielp al na een paar dagen, daarna nooit meer last van gehad. Hoe de zalf heette ben ik helaas vergeten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
zo'n zalf hielp mij ook beter dan wat dan ook. Nu af en toe wat last, dan is vaseline ook prima.
Ik ben hier ook een keertje voor naar de dokter geweest en die schrijf mij Bactroban Nasal voor. Dit middel werkte direct en de volgende dag had ik er geen last meer van! Ik zweer bij dit middel.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je heel vaak korsten in je neus hebt, kun je ook eens controleren hoe de luchtvochtigheid is in de ruimtes waar je het vaakst bent. Je neus hoort aan de binnenkant vochtig te zijn (er zit slijmvlies), maar als de lucht te droog is, droogt dat slijmvlies uit en krijg je korsten.
Op te lossen door bijvoorbeeld van die bakjes water aan de radiator te hangen of (als het thuis is) na het douchen de badkamerdeur open te laten staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
indien de korstjes vies ruiken (kaasachtig) zou het een staphylokokkeninfectie kunnen zijn.
Spoelen met fysiologisch water (vb Sterimar) en Fucidinezalf aanbrengen met een oorstaafje.
Meestal gaat het na enkele dagen beter.
(ps. Fucidinezalf vind ik persoonlijk wonderzalf. vrij verkrijgbaar hier in B bij de apotheek en zonder corticoïden)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding