Hoe komt het dat ik opeens duizelig word?

Vrijdag werd ik opeens heel duizelig op school ik moest gaan zitten en kon niks meer heb toen wat gegeten en gedronken maar hielp niet ik dacht oké kan een keer gebeuren maar heb het vandaag weer gehad ik was drinken aan het halen ik liep met het drinken naar de kamer opeens werd ik helemaal duizelig ik kon me nog net vast pakken aan het kastje anders was ik gevallen ik was een kwartier duizelig toen ben ik met een vriendin die er ook was gaan fietsen ging wel iets beter maar na een uur was het pas helemaal weg ik weet niet of het toeval was maar ben voor de rest nooit duizelig ik ben trouwens meisje van 14 eet gewoon niks anders gedaan of gegeten weet iemand wat dit is en wat ik kan doen om niet duizelig te worden of als ik duizelig ben wat kan ik dan doen? Help alsjeblieft want vind het best eng

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.8K

Het beste antwoord

dat kan heel veel oorzaken hebben waar wij enkel naar kunnen gissen.

deze oorzaken zijn vaak mega simpel te verhelpen maar het gevaar zit m in het duizelig zijn zelf.
(verkeer, vallen met hoofd op de tafel, ik noem maar wat)

bel dus de huisarts/dokterspost voor een afspraak.

mocht het zou zijn dat je neus/oren dichtzitten kan je een zoutoplossing maken of fysiologisch zout kopen en deze in je neus druppelen/sprayen.

(kan kan van de oren afkomen waar het evenwichtsorgaan zit, maar nogmaalt..... zekerheid kan enkel een arts je geven)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

en wat deed je een kwartier voordat je duizelig werd
zat je? zoja kan het zijn dat je te snel recht stond
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meestal kan dit leiden door een tekort aan energie (koolhydraten). Dan heeft je lichaam niet voldoende energie. Mocht het veel vaker gaan voorkomen is het toch belangrijk je huisarts te raadplegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik herken het, laat je bloeddruk eens controleren bij de huisarts. Veel tieners hebben een lage bloeddruk dus misschien is dat het probleem.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het hoeft niets ergs te zijn, maar ga toch even naar de huisarts en als je het aan voelt komen, ga dan zitten of liggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan zijn dat te snel ben op gestaan te overmoeide .
door slecht inademen te weinig zuurstof .
Het kan misschien als vaker voor komt suiker tekort of ijzer tekort er zijn meeder mogelijk hedden.
Ik zou als jou samen met een van ouders voor zekerheid even laten onderzoeken en bloed laten prikken .
Ik wens heelveel s6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn veel oorzaken mogelijk.

Een lage bloeddruk of lage suikerspiegel zijn er maar twee van. Maar gezien je klachten, denk ik niet dat het hieraan ligt.

Wellicht zit het probleem ter hoogte van je evenwichtsorgaan in het binnenoor. Misschien heb je een oorontsteking of vocht achter het trommelvlies. Misschien een vorm van draaiduizeligheid ten gevolge van oorkristallen die wat scheef zitten. Een neus- keel- oorarts kan vrij snel met simpele testjes nagaan wat er aan de hand is en meestal ook vrij vlot het probleem van de baan krijgen.

Ook nog mogelijk is dat je een vorm van atypische migraine hebt gekregen. Dit is een vorm van hoofdpijn (soms zelfs zonder pijn) die rare klachten geeft zoals erge draaiduizeligheid waarbij je je evenwicht kan verliezen.

Is je hoofd ook ijl, dan kan het zijn dat het te maken heeft met te snel ademen (hyperventilatie).

Ga gewoon eens langs bij de huisarts als het blijft aanhouden en je je zorgen maakt. Hij/zij zal al enkele testjes doen en je vervolgens doorsturen naar een specialist voor verdere tests.

Veel beterschap !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Geen paniek !vaak bij meisjes van jouw leeftijd !laat je bloed eens prikken op bloed armoede ,hoe dan ook nr de dokter ! En goed gevarieerd eten ,zeker spinazie . Maar nogmaals een verstandige diagnose is hier niet mogelijk . Daarbij als je duizelig denkt te worden direct veilig zitten hulp roepen en hoofd nr beneden (op de knieën ) komt het bloed nr je hoofd desnoods op de grond gaan zitten dan kan je niet meer vallen . Toch snel langs je arts . En geen paniek btr schap