Wat is heel goede voeding tegen een tandvleesontsteking?

Wat kun je het beste eten of drinken dat het mindert.
(als dat mogelijk is met behulp van voeding)

Toegevoegd na 44 seconden:
Met goede bedoel ik gezond maar dat toch iets meer doet

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Gebit
12.4K

Het beste antwoord

Ontstoken tandvlees is in principe een simpele en onschuldige kwaal. Iedereen heeft wel eens last van ontstoken tandvlees. Het makkelijkste om een tandvlees ontsteking te voorkomen is door goed te poetsen en te flossen. Niet alleen je gebit moet je schoonhouden, maar juist ook je tandvlees. Wanneer je tandvlees toch ontstoken raakt, moet je dit extra goed schoonmaken. Het is pijnlijk om je ontstoken tandvlees te poetsen, maar het vuil moet er uit.
Eventueel zou de tandarts een antibiotica kunnen voorschrijven en je ontsteking behandelen. Ook extra vitamine C kan helpen om de tandvlees ontsteking eerder te laten overgaan
Dus genoeg fruit en groenten eten en twee maal per dag je gebit goed reinigen is de enige oplossing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Rauwe peen of appel zijn goed voor het gebit en ook kun je kauwgom nemen met granulaat (korreltjes in de kauwgom met een reinigende werking). Maar echt helpen doet dat niet. Wat wel helpt is dagelijks met een tandenstoker tussen de tanden en kiezen ragen, of dat doen met speciale borsteltjes. Ook dagelijks spoelen met een antibacteriële mondspoeling helpt, zoals degene in de link.
11 jaar geleden
Een ijsje verdoofd als het ware je tandvlees. Dit is wel tijdelijk, dus dat worden dan veel ijsjes :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Kamillethee met honing en dan met kleine slokjes drinken werkt kalmerend helend en ontstekingsremmend.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Drinkt braambladthee van het reformhuis.