verdoving tandarts

Het doet echt vreselijk pijn, als ik hem krijg (gehemelte) en 3 dagen later voel ik het nog, niet het geen gevoel hebben maar het ''wondje''! ik heb morgen een behandeling met verdoving hoe zorg ik ervoor dat het minder pijn doet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Gebit
1.2K

Het beste antwoord

Ik weet niet of je dit nog op tijd leest maar ik had ook altijd zo'n last, van alles om de verdoving heen en ook de verdoving zelf en uren daarna in mijn mond (niet 3 dagen trouwens dus mogelijk is het toch een ander verhaal). Toen bleek ik allergisch voor de nicotine in de verdoving.

Nu krijg ik een andere soort, die heeft weer ouderwets een kwartier nodig voor hij werkt en let wel, die prik is nog steeds naar maar voor de rest zijn de klachten veel minder.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

ik denk dat je je dan veel te gespannen houd, waardoor het verdoven moeilijker gaat,
ik heb zelf helemaal nooit last van die prik, ik voel het niet eens.

misschien prikt je tandarts ook wel niet helemaal goed,
of je bent gewoon extra gevoellig,

vraag of je eerst voordat je de prik krijgt een verdovings zalfje erop kan krijgen, op gevoelige plekken verdooft mijn tandarts de plek altijd een beetje met een zalfje, daarna voel ik de prik dan ook helemaal niet meer.
13 jaar geleden
Er zijn speciale pijntandartsen die je op je gemak stellen en proberen de behandeling zo ontspannen en pijnloos te laten gebeuren. Misschien is er èèn bij je in de buurt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn vader had ook altijd last van de prik, en heeft daarom een kies zonder verdoving laten trekken. Dat kan een alternatief zijn.
Prettig was het niet, want het was de eerste en de laatste keer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon aangeven bij je tandarts, want dat is niet normaal. Je hoeft helemaal geen pijn te voelen van de verdoving, behalve het welbekende prikje. Je tandarts kan inderdaad je verhemelte masseren met zijn duim, en er een verdovend zalfje opdoen. Niks aan de hand!

Maar goed, zo lang je zelf niet je mond open doet, zal die tandarts het lekker zo blijven doen natuurlijk. En mocht hij moeilijk doen, dat zit hij waarschijnlijk om andere redenen in het vak, en zou ik een andere tandarts zoeken. Voor dit soort gevallen heb je speciale pijn en angsttandartsen, die wél overal rekening mee houden, je uitleggen wat ze gaan doen enzv.
Succes, ik hoop dat je geen pijn hebt!