Hoe verhelp je een slechte adem? Het blijft maar terug komen!

Ik gebruik een tongschraper, maar de vieze adem komt binnen enkele uren weer terug. Ik kan geen oplossing vinden. Hebben jullie nog tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Gebit
1.6K

Antwoorden (9)

Wat vervelend. Een tongschraper verwijdert helaas niet alle bacterien, de bacterien die overblijven gaan zich vermenigvuldigen en zo zit je binnen de kortste keren weer met een slechte adem.

Kijk eens op deze site:
http://eenfrisseadem.nl/

Daar staat een oplossing met baksoda waardoor je bijna alle bacterien wegkrijgt, en zo heb je de hele dag een frisse adem.
hopelijk helpt dit!
groetjes jamie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Daar zijn hele goeie middelen voor om je er van af te helpen. Kijk hier maar eens:
http://www.prettyhealthy.nl/slechte-adem/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik had hier ook last van en ik heb bij mijn tandarts een gebitsreiniging laten uitvoeren. Hier halen ze tandsteen weg, reinigen je gebit. Mijn slechte adem was na mijn nachtrust stukken minder. Ik kan je ook adviseren om voor het tandenpoetsen je mond te spoelen met Listerine. Voorkomt tandplak en zorgt echt voor een schoon gebit. Ik kreeg complimenten van mijn tandarts. Succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aquafresh mondspray gebruik ik ook! Ik stink dan wel niet uit mijn mond, maar het geeft een lejkere mind adem en voelt fris aan!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ben je al onder behandeling van een mondhygiënist? Zeker als je ook nog last hebt van bloedend tandvlees tijdens / na het poetsen kan de oorzaak mogelijk in ontstoken tandvlees liggen. Een doorverwijzing via je tandarts is dan de aangewezen manier om van veel ellende af te komen. De mondhygiënist zal je mond grondig nakijken, hem reinigen en advies geven hoe je (verdere) problemen kunt voorkomen. Bij mij hielp het erg goed om electrisch in plaats van handmatig te gaan poetsen en daarnaast met speciale tandenstokertjes en borsteltjes ook de ruimtes tussen de tanden goed schoon te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan veel oorzaken hebben.
* slechte eetgewoonten.
* ontstoken amandelen
* bacteriën
* maagproblemen

Heel veel ervan, bijna alle oorzaken en mogelijke oplossen worden hier besproken.

http://www.gezondheidsplein.nl/discussiepunt/31/Last-van-een-slechte-adem.html

http://www.gezondheidsplein.nl/thema/40/Slechte-adem.html
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
klopt helemaal. Veel problemen met slechte adem komen vanuit de maag. Als je bijvoorbeeld je knoflook gegeten hebt, komt de geur niet zozeer uit je mond maar wel uit de onderliggende gebieden
+1
Elke dag glossen! Er zitten heel veel bacteriën tussen je tanden en je tandvlees en die haal je zo weg.

Gezond eten want het kan ook uit je maag komen die stank.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik hoop dat je flossen bedoeld haha:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sí :-). Stomme autocorrect.
Ik en mijn vriend hadden daar ook last van en hebben dit toen aangegeven bij de mondhygieniste en na een kweek bleek dat we beiden een sterk verhoogd aantal mondbacterien onder het tandvlees hadden. Hiervoor moet je antibiotica slikken en een goede behandeling van de mondhygieniste krijgen. Dan kan het wel een jaar duren voordat het beter zal zijn.

Dus zeker even na laten kijken want het is ook niet goed voor je kaak om hiermee door te blijven lopen omdat het bot dan langzaam afbreekt ook. En dan met de kans dat je kiezen over een tijd geen steun meer hebben in het bot en uit kunnen vallen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi
ik heb dit ook jaren gehad.. heel vervelend!
alles geprobeerd, mondspoelingen, flossen, 3 keer per dag poetsen.. hielp allemaal niet
Nu heb ik 3 keer een hogedarmspoeling gehad bij een alternatieve geneeskundige..
normaal niks voor mij maar ik wilde het toch uit proberen..
mijn slechte adem is weg.. onvoorstelbaar maar waar..
het helpt echt :)