Kun je mensenvlees ook kweken?

De laatste jaren houdt men zich vanuit duurzaam oogpunt bezig met 'kweekvlees'. Dit 'vlees' moet dezelfde smaak en textuur hebben als echt dierenvlees, zonder dat er sprake is van dierenleed of ernstige milieubelasting (co2 uitstoot etc). Kan dit vlees ook van mensenvlees worden gemaakt?

TurfGraver
8 maanden geleden
Zou kunnen maar wie zou het willen (en hoe weet je of het klopt)?
TurfGraver
8 maanden geleden
Ooo, en het wordt niet van vlees gemaakt.

Antwoorden (1)

Volgens mij kan het wel. We zouden zelfs mensenvlees kunnen gaan eten, zonder daarvoor geweld te hoeven toepassen, door simpelweg wat weefsel uit iemands huid te verwijderen en die dan te laten groeien.
8 maanden geleden
Amadea
8 maanden geleden
Ben je dan geen kannibalisme aan het promoten?
TurfGraver
8 maanden geleden
Klopt Amadea, maar dan zonder slachtoffers.
Zelfs moraal beter dan als we nu "gewoin" vlees eten.
ronron1212
8 maanden geleden
Zou eerst dit even lezen er kleven nog wel gevaren aan het eten van mensen vlees
https://mens-en-gezondheid.infonu.nl/aandoeningen/176953-kuru-neurologische-aandoening-na-eten-van-besmette-hersenen.html